משיכה מגנטית משפרת סטנטים ומפחיתה סיכון לקרישי דם

חוקרי לב במאיו קליניק פיתחו גישה חדשה לשיפור היעילות והבטיחות של סטנטים (קיבוע תוך עורקי) המשמשים לפתיחתם של עורקים מוצרים או חסומים, שגרמו עד לאחרונה לבעיות של קרישי דם. השיטה החדשה מבוססת על מיגנוט תאי דם המסייעים בהחלמה שימשכו לאתר בו הושתל הסטנט על-ידי המעטה המגנטי של הסטנט.
במחקר, שפורסם בכתב העת האמריקאי לקרדיולוגיה, מובאות תוצאות מעודדות של ניסוי טרום קליני.
החוקרים נטלו את תאי הדם ושתלו בהם חלקיקי ברזל זעירים ממוגנטים. הסטנט הושתל במקומו באמצעות צנתר, ולאחר שקובע במקומו, השיבו החוקרים את תאי הדם הממוגנטים לעורק בכדי לבחון שאכן הסטנט הממוגנט לכד אותם.
מכיוון שתאי הדם המסייעים בהחלמה מעכבים באופן טבעי היווצרות קרישי דם, הגעתם המהירה, בגלל המשיכה המגנטית, לאתר בו הושתל הסטנט הפחיתה את הסיכון להיווצרות קרישי דם במהירות ובאופן מלא.
אומר דר גורפריט סנדהו שהוביל את המחקר: היכולת לצפות במהירות אביזרים מושתלים בתאים חיים מאיצה את החלמת הרקמה המקומית ומפחיתה את הסיכון להיווצרות קרישי דם. שיטתנו המשתמשת בהנחיה מגנטית של תאים חיים לציפוי הסטנט היא הדור הבא לשיפור בטיחותם של הסטנטים, ונראה כי הכוח המגנטי יכול להעניק פתרון אלגנטי ללכידת תאים. בנוסף לכך, ניתן יהיה לאמץ טכנולוגיה חדשה זו של הכוונה מגנטית, לפיתוח טיפול תרופתי נקודתי לסרטן ולמחלות אחרות
השיטה החדשה היא עדיין ניסיונית ואינה מוכנה לשימוש בקרב בני אדם.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.