משאפים אינם מונעים התפתחות אסטמה

השימוש במשאפים אינו מונע התפתחות אסטמה כרונית אצל ילדים קטנים, אך הוא מפחית בעיות נשימה בקרב חולים אסמטיים, כך עולה ממחקר חדש.
מקובל כיום להשתמש בשאיפה יומית של קורטיזונים הן כדי להקל על ילדים הסובלים מאסטמה לנשום, והן כאמצעי למניעת התפתחות המחלה בקרב ילדים המועדים ללקות בה.
במחקר, שנערך על-ידי המכון הלאומי ללב, ריאות ודם בארהב, נמצא כי לטיפול בקורטיזונים בקרב ילדים קטנים אין כל השפעה המונעת את התפתחות אסטמה מאוחר יותר בחיים.
מחקר זה תוכנן כדי לבדוק האם ניתן לעצור התפתחות של אסטמה בקרב ילדים קטנים הנמצאים בסיכון מוגבר למחלה, כאשר ריאותיהם עדיין מתפתחות. אומרת מנהלת המכון דר אליזבט נבל.
למרות שהמחקר הראה ששאיפת קורטיזונים אינה מונעת התפתחות של אסטמה כרונית, הוא סיפק הוכחה ברורה כי שאיפת קורטיזונים מסייעת אף לילדים רכים מסכמת דר נבל.
במחקר נבדקו 285 ילדים בני שנתיים עד שלוש שנים שהיו בסיכון מוגבר לאסטמה. במחקר נבדקה השפעת שימוש סדיר במשאפים במשך שנתיים. לא ניצפתה השפעה משמעותית על מניעת התפתחות המחלה בהמשך.
בעת אסטמה, חומרים מעוררי רגישות, כמו אבקני פרחים, אבק וזיהום אוויר גורמים לנפיחות בדרכי הנשימה וחוסמים אותם באופן המקשה על נשימה סדירה. קורטיזונים מפחיתים את הנפיחות ומאפשרים נשימה קלה יותר.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.