מריחואנה עשויה להצמיח נוירונים במוח ולפעול נגד דכאון

הרכיבים הכימיים הקיימים במריחואנה עשויים להיות בעלי השפעות חיוביות על המוח, כך נמסר במחקר חדש. קבוצת חוקרים בקנדה מצאה שקנבינואידים סינטטיים (רכיבי מריחואנה המיוצרים באופן מלאכותי) עשויים לעודד צמיחה של נוירונים חדשים במוח, תהליך הנקרא נוירוגנסיס.
שימוש רפואי בקנבידואידים אלה, נצפה במחקר זה, כבעל פעילות אנטי דכאונית ואנטי חרדתית.
סמים, כגון: אלכוהול, ניקוטין וקוקאין, משפיעים על ההיפוקמפוס, שהוא אזור במוח בו מתחולל תהליך הנוירוגנסיס, בכך שהם עוצרים את היווצרותם של נוירונים חדשים, ולכן אולי, מגבירים את הסיכוי לההפך לתלותיים.
למרות הנאמר לעיל, עכברי מעבדה שקיבלו את הקנבינואיד הסינטטי רב העוצמה HU210  , החלו, לאחר כחודש ימים להראות צמיחה מוגברת של נוירונים חדשים בהיפוקמפוס.
במחקר, שבראשו עמד דר קסיה-זנג, לא שוכחים לציין את השפעותיו השליליות של סם המריחואנה, ומצביעים על כך ששימוש בלתי חוקי בו עלול לגרום להפרעות זכרון חמורות, לתלותיות ולתסמיני נסיגה רבים בקרב המשתמשים הכרוניים.
במחקרים קודמים, בתחום שנוי במחלוקת זה של המחקר המדעי, נמצא שהחומר הפעיל במריחואנה עשוי לסייע בהקלת כאבים, בבחילות ובהקאות, במחלת הנפילה, בטרשת נפוצה, בגידולים סרטניים ושאר בעיות רפואיות.
ראשי הארגונים למלחמה בסמים מסרו בתגובה שאכן קנבינואידים הם ענף חדש ומרתק במחקר הרפואי, אך חשוב לזכור כי במריחואנה למעלה מ- 60 חומרים פעילים ורק קנבינואידים סינטטיים הביאו לצמיחה של נוירונים בקרב עכברים. עבור רוב האנשים הסובלים ממחלות נפשיות המריחואנה היא עדיין חומר בעל סיכון רב להעצמת בעיותיהם.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.