מעשנים מתעלמים מאותות אזהרה למחלת ריאות

מומחי בריאות מזהירים את המעשנים שלא להתעלם מתסמינים מוקדמים של מחלת ריאות.
בסקר שערכה אגודת רופאי בית החזה בבריטניה, נמסר שכ- 13% מן המעשנים מדווחים על שיעול תכוף עם ליחה ועל רוק המעורב עם ריר. רק כ- 11% מתיעצים עם רופאם בקשר לתופעה, והרוב המוחלט אינו יודע שאלה הם תסמינים מוקדמים לאפשרות לחלות במחלת ריאות קטלנית שבה נחסמים אט אט דרכי הנשימה בריאות.
סימנים מוקדמים למחלה זו כוללים: יצור מתמשך של ליחה, שיעול עיקש האופייני למעשנים, קוצר נשימה בעקבות פעילות מתונה והצטננויות תכופות בעונת החורף.
מחלה זו (COPD) כוללת בחובה רצף של מצבים שונים הגורמים לריאות להחסם יותר ויותר במשך הזמן, דבר ההופך את הנשימה ואת הפעילות הגופנית השיגרתית לקשות יותר ויותר.
מחלה זו, קוטלת כל שנה, כ- 30,000 אנשים ברחבי הממלכה המאוחדת, והצפי הוא שבשנת 2020 היא תהפך לגורם התמותה השלישי בשכיחותו בבריטניה.
לפי הסקר, 55% מן המעשנים מעל לגיל 35 לא שמעו על קיומה של המחלה, למרות העובדה שעישון הוא הסיבה ל- 95% ממקרי מחלה זו.
דר סטיב קונלן, יושב ראש אגודת רופאי בית החזה בבריטניה, אומר שצריך לעשות יותר בכדי להביא את קיומו של הסיכון לתודעת הציבור הרחב.
מחלה זו (COPD) מכונה, לעיתים תכופות, כרוצח השקט משום שהתפתחות התסמינים היא איטית וההחמרה בהם אורכת זמן רב אומר דר קונלן.
יש לעשות יותר בכדי לוודא שהציבור יודע מהם התסמינים המוקדמים של אחד מגורמי התמותה הגדולים ביותר בבריטניה. אנו קוראים למעשנים, ובמיוחד למעשנים מעל לגיל 35, לפנות לרופא המשפחה בכדי לעבור בדיקת נשימה פשוטה, במקרה וקיים אחד מן התסמינים המוקדמים. למרות שאין מרפא למחלה זו, אבחון מוקדם עשוי לסייע רבות. מסכם דר קונלן.
העלות השנתית לטיפול במחלה זו בבריטניה עומד כיום על 500 מליון פאונד הוצאות ישירות ועוד כחצי מיליארד פאונד הוצאות עקיפות.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.