מספר האנשים השמנים בעולם עולה על מספר הרעבים

יש כיום יותר ממיליארד אנשים בעלי עודף משקל בעולם בהשוואה ל- 800 מיליון אנשים הנמצאים בתת תזונה, כך מסר פרופסור ברי פופקין בהרצאתו בפתיחת הכינוס הבין-לאומי לכלכלה חקלאית שנערך באוסטרליה. הסיבה המרכזית, לדבריו, לעליה המסחררת במספר השמנים היא הרגלי תזונה שגויים וחוסר בפעילות גופנית.
בעוד שתת התזונה יורדת לאיטה ברחבי העולם, שיעור השמנת היתר מזנק לשיאים חדשים. השמנת יתר היא מגפה עולמית ואילו תת תזונה, שהיא עדיין בעיה קשה במספר מדינות, אינה יותר מבין בעיות הבריאות המובילות.
ההשלכות הבריאותיות של השמנת יתר ומשקל עודף היו, בעבר הלא רחוק, נחלתם של העשירים, כעת גם העניים לוקים בהשמנת יתר וחווים את בעיות הבריאות הכרוכות בה.
התושבים בסין, באזורים הכפריים ובערים, צופים יותר בטלוויזיה, נוסעים בכלי רכב, אוכלים פחות דגנים ואוכלים יותר מזונות מן החי. השמנת היתר מתפשטת במהירות ברחבי סין.
מסכם פרופסור פופקין: בכדי לתקוף את בעיית השמנת היתר על הממשלות בעולם לפתח תוכניות, כגון: הוזלת מחירם של מזונות בריאים והטלת מיסים על מזונות עתירי אנרגיה, ובכך לעודד את הציבור לתקן את הרגלי התזונה. אין, לרוע המזל, דוגמאות לאומיות לשינוי הרגלי אכילה באמצעות מיסוי, ופוליטיקאים רבים יתקשו להכריע בעד מיסוי שכזה, אך ניתן להעניק סובסידיה לחקלאים שיגדלו מזונות בריאים ובכך יסייעו בהיפוך המגמה להשמנת יתר.
עוד על השמנת יתר

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.