גברים עם סרטן הערמונית

מניעת סרטן השד לנשים בסיכון גבוה

מניעת סרטן השד בנשים שנמצאות בסיכון גבוה לפתח את המחלה יכולה לקבל סיוע באמצעות תרופות כמו טמוקסיפן, כך טוענים מדענים.

טמוקסיפן ניתן לנשים עם סוג מסוים של סרטן שד כסיוע למניעת הישנות של המחלה. צוות בינלאומי של מומחי סרטן טוען שהתרופה תוכל לשמש למניעת התפתחות המחלה מלכתחילה אם יפותחו דרכים לזהות נשים שנמצאות בסיכון לפתח את המחלה.

במחקר, שהתפרסם בכתב העת היוקרתי לנצט, טוענים המומחים שצפיפות השד יכולה לשמש כדרך זיהוי של נשים שתשאבנה תועלת מטיפול מונע. זאת מכיוון שנשים בעלות רקמת שד צפופה נמצאו כמועדות כמעט פי 4 יותר להיות בסיכון לסרטן בהשוואה לנשים בעלות רקמת שד צפופה פחות.

פרופסור ג'אק קוזיק, שעמד בראש צוות המחקר, אומר: "ישנן ראיות חזקות שמראות שתרופות כמו טמוקסיפן יעילות במניעת סרטן שד בקרב נשים בעלות סיכון גדול מהממוצע למחלה. אנו מקווים שבעתיד אפשר יהיה להעריך את הסיכון לסרטן שד כחלק שגרתי מהבדיקות לגילוי מוקדם ולתת מענה אישי בקשר להפחתת סיכון ובקשר לתרופות למניעת סרטן שד".

מהאגודה למלחמה בסרטן בבריטניה נמסר בתגובה: "טמוקסיפן יכול לגרום לתופעות לוואי בלתי נעימות כמו גלי חום, קרישי דם ואפילו סרטן ברחם. יש לכן צורך במחקרים ארוכי טווח כדי לקבוע אילו נשים תשאבנה את התועלת המרבית ותחוונה הכי פחות תופעות לוואי לפני שאפשר יהיה לשקול שימוש מניעתי שגרתי של התרופה".

28/3/2011

עוד על סרטן השד

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …