מינון נמוך של תרופה משפר את מצבם של ילדים עם ADHD

מחקר ראשון, ארוך טווח ורב משתתפים, שנערך בכדי לקבוע את בטיחות ויעילות הטיפול בריטלין בילדים בגיל טרום ביהס, שלקו בהפרעת קשב וריכוז ופעלתנות יתר (ADHD), מצא כי מינון נמוך של התרופה הוא יעיל ובטוח, אך עוד נמצא כי ילדים בגיל זה רגישים יותר לתופעות הלוואי של התרופה ויש לעקוב בקפדנות אחרי תגובותיהם.
המחקר נערך במשך 70 שבועות, בששה מרכזים רפואיים והשתתפו בו 303 ילדים בני 3 עד 5 שנים. לפני תחילת המחקר השתתפו הילדים והוריהם בניסוי מקדים של טיפול התנהגותי בן 10 שבועות. רק הילדים שמצבם לא השתפר ושהוריהם הסכימו לטיפול התרופתי נטלו חלק במחקר. במחקר נבדקה יעילות התרופה ריטלין מול בקרת פלסבו. מממצאי המחקר עולה כי חלה הטבה משמעותית בתסמיני ADHD בקרב הילדים שנטלו את התרופה בהשוואה לקבוצת הבקרה.
בכדי לוודא את בטיחות השימוש בתרופה נערכו במהלך המחקר בדיקות חוזרות ונישנות לילדים שבעקבותיהם נמצא כי מינון נמוך של התרופה הוא יעיל ובטוח לשימוש בקרב ילדים קטנים אלה.
אחד מכל עשרה ילדים הפסיק את הטיפול מחמת תופעות לוואי בלתי נסבלות, כגון ירידה ניכרת במשקל, נדודי שינה, איבוד תיאבון, בעיות מצב רוח, עצבנות או דאגנות יתר.
מסכם דר גרינהיל, עורך המחקר: מחקרנו הראה כי ילדים בגיל טרום ביהס עם תסמינים חמורים של ADHD יכולים לשאוב תועלת מן הטיפול התרופתי, אך על רופאיהם לשקול את התועלת מול הסיכון לרגישות יתר בקרבם לתופעות הלוואי ולעקוב אחריהן באופן צמוד וקפדני.
עוד על הפרעות קשב

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.