מטופלי נפש

מטופלי נפש בתרופות בלבד ממעטים להיענות לטיפול

ההיענות לטיפול נפשי רבה יותר אם הוא ניתן כטיפול מילולי (שיחות עם מטפל). מטופלי נפש שמקבלים טיפול תרופתי בלבד לבעיות נפשיות נוטים בשיעור גבוה יותר לסרב לטיפול, כך נטען במחקר חדש.

ממצאי המחקר התפרסמו בתאריך 6.3.2017 בכתב העת לפסיכותרפיה.

מומחים לא מעטים לבריאות הנפש מאמינים שטיפול מילולי באמצעות שיחות עם מטפל צריך להיות אופציית הטיפול הראשונה לרבות מן ההפרעות הנפשיות. הממצאים במחקר הנוכחי, שסקר 186 מחקרים שנערכו בעבר, תומכים בעמדה זו, טוענים החוקרים.

"מטופלים משתוקקים, במקרים רבים, להזדמנות לדבר ולפעול עם מטפל שמגלה אהדה לבעיותיהם הנפשיות, בתקווה שיוכל לעזור להם להתמודד טוב יותר עם התנסויותיהם הרגשיות" אומר פרופסור רוג'ר גרינברג מהאוניברסיטה הרפואית בניו-יורק שבארה"ב שהוביל את המחקר.

צוות המחקר בראשות פרופסור גרינברג ניתח ממצאים של 186 מחקרים אודות מטופלים שפנו לקבלת עזרה לבעיות בבריאות הנפש. שיעור הסירוב הכללי לקבלת טיפול כלשהו היה מעט יותר מ- 8%. מטופלים שהוצע להם טיפול תרופתי בלבד, היו מועדים כמעט פי 2 לסרב לטיפול בהשוואה לאלה שהוצע להם טיפול מילולי בלבד.

בקרב מטופלים שהתחילו טיפול יותר מ- 20% לא השלימו את הטיפול. מקבלי טיפול תרופתי בלבד היו מועדים פי 1.2 יותר לפרוש מהטיפול מוקדם מהראוי.

"תרופות פסיכיאטריות יכולות לעזור להרבה אנשים, ואני סבור שחלק מהאנשים רואה בתרופות טיפול קל יחסית עם פוטנציאל לריפוי מהיר, אך אני חושב שאנשים אחרים רואים את בעיותיהם הנפשיות כדבר מורכב יותר". אומר פרופסור גרינברג.

מטופלים עם דיכאון היו מועדים פי 2.16 יותר לסרב לטיפול תרופתי בלבד, ומטופלים עם הפרעות פאניקה היו מועדים פי 3 כמעט לסרב לטיפול תרופתי בלבד בבעיותיהם.

"מטופלים רבים עם הפרעות בבריאות הנפש מבינים שהמקור לבעיותיהם אינו יכול להיות ביולוגי בלבד, והם חוששים כי התרופות לבדן יעניקו רק הקלה זמנית או פתרון על פני השטח בלבד לקשיים שהם חווים בחייהם". מסכם פרופסור גרינברג.

עוד על דיכאון

עוד על סכיזופרניה

 

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …