מחקר השוואתי בין טיפולים לפסוריאזיס

במחקר, שהתפרסם בכתב העת לדרמטולוגיה, נמצא כי טיפול המשלב תרופה בשם פסוראלן עם טיפול בקרינת UVA יעיל יותר מטיפול בקרינה צרת אלומה של UVB לחולי פסוריאזיס כרוני.
צוות המחקר, בראשותו של דר סמי יונס מאוניברסיטת קינגס קולג בלונדון, ערך מחקר מבוקר פלסבו (תרופת דמה שאין בה חומר פעיל) עם 93 מטופלים שלקו בפסוריאזיס כרוני בינוני עד חמור.
קבוצת הטיפול קיבלה את התרופה פסוראלן בשילוב קרינה של UVA וקבוצת הבקרה קיבלה פלסבו בשילוב עם קרינת UVB. שתי הקבוצות קיבלו 2 טיפולים בשבוע עד שעורם היה נקי מפסוריאזיס. חולים שעורם היה נקי נמצאו במעקב במשך שנה או עד להישנות הבעיה בעור.
בקרב חולים בעלי עור רגיש נמצא כי הטיפול ששילב את התרופה עם קרינת UVA היה יעיל ב- 84% מהמקרים בהשוואה ל- 64% יעילות בטיפול השני. משך הטיפול היה קצר יותר בקבוצת הטיפול (17 טיפולים) בהשוואה לקבוצת הבקרה (28.5 טיפולים). בביקורת שנערכה לאחר 6 חודשים נמצא כי עורם של 68% מקבוצת הטיפול נותר נקי, בהשוואה ל- 35% בקבוצת הבקרה.
החוקרים סיכמו כי למרות חסרונות הטיפול ששילב את התרופה עם קרינת UVA (בחילות, סיכון לסרטן עור ואיסור על הטיפול בעת הריון), הממצאים מצביעים על כך שזהו טיפול אמין יותר, קצר יותר ותוצאותיו נשמרות לפרק זמן ארוך יותר, כך שיש לשקול אותו לשימוש בקרב המטופלים המתאימים.
עוד על פסוריאזיס

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.