מחסור בסלניום גורם לארטריטיס בברכיים

מחסור במינרל העל סלניום עלול לגרום לדלקת פרקים (אוסטיאו-ארטריטיס) בברכיים, כך טוענים מדענים בארהב.
אוסטיאו-ארטריטיס היא מחלה ניוונית שבה, מסיבות שאינן ברורות דיין, קצב התחדשות רקמת הסחוס במפרקים קטן יותר מקצב התכלותה. כתוצאה מכך רקמת הסחוס דקה יותר, נוטה להשבר ובסופו של תהליך כמעט ואינה קיימת. מכיוון שתפקיד הסחוס הוא לאפשר תנועה חלקה של המפרקים ולבלום זעזועים במערכת השלד, התנוונותו של הסחוס מסבה כאב הולך וגובר ומוגבלות מתגברת בתנועה.
צוות מחקר מן המרכז לאוסטיאו-ארטריטיס במחוז גונסטון בארהב מצא כי מחסור בסלניום, מינרל המצוי במזונות רבים, כגון: טונה, אגוזים וביצים, עשוי להיות ההסבר מדוע מתפתחות דלקות פרקים בברכיהם של אנשים מסוימים.
החוקרים בדקו 940 מתנדבים וגילו שאפילו כמויות זעומות ביותר של סלניום עשויות לספק הגנה מפני דלקות פרקים בברכיים.
כל עליה של עשירית של אחד חלקי מליון ברמות הסלניום בגוף הביאה להקטנת הסיכון לדלקות פרקים בברכיים ב- 15% עד 20%.
צוות המחקר ערך השוואה בין חומרת דלקת הפרקים לבין כמות הסלניום בגוף אצל כל הנבדקים. הצוות מצא שבעלי הרמות הגבוהות של סלניום בגופם היו מוגנים ב- 40% יותר מפני התפתחות של אוסטיאו-ארטריטיס בברכיים.
נוכחות הסלניום נמדדה בציפורני הבהונות שנלקחו מן המתנדבים.
החוקרת הראשית, דר גואן גורדן מאוניברסיטת צפון קרולינה, אומרת: ממצאינו מצביעים על כך שיש ביכולתנו למנוע או לעכב התפתחות של אוסטיאו-ארטריטיס בברכיים ואולי אף במפרקים אחרים בקרב אנשים שאינם מקבלים מספיק סלניום.
ממצא זה הוא בעל חשיבות, משום שמצב בריאותי זה, ההופך את ההליכה לכואבת, הוא הגורם המוביל במוגבלות בתנועה בקרב מבוגרים בארצות המפותחות מוסיפה דר גורדן.
חשדה של דר גורדן, על האפשרות שמחסור בסלניום מוביל לאוסטיאו-ארטריטיס, עלה כאשר מצאה כי אנשים בסין שצרכו תזונה נטולת סלניום, פיתחו, ברוב המקרים, דלקות פרקים.
מחקרים קודמים בנושא סלניום מצביעים על יכולתו לסייע במניעת מוות מסרטן הריאות ומסרטן הערמונית. כמו כן נמצא קשר בין רמות נמוכות של סלניום לבין סיכון מוגבר להתפתחות גנחת (אסטמה).

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.