מדענים מצאו דרך ליצור תרופה זולה למלריה

מדענים גילו דרך זולה יותר ליצור התרופה היעילה ביותר נגד מלריה. תגלית זו תאפשר למיליוני החולים במלריה בכל רחבי העולם להנות ממנה.
המדענים בארהב מצאו דרך ליצר מחדש את התרופה למלריה שנקראת ארטמיסינין על-ידי שימוש בשמרים שעברו הנדסה גנטית. באמצעות שמרים אלה ניתן יהיה ליצר בכמויות גדולות גירסא זולה של התרופה.
הדרך היחידה, נכון להיום, ליצור ארטמיסינין, שהיא תרופה בעלת יעילות של כמעט 100% נגד מלריה, היא מיצוי החומצה מצמח מרפא לענה מתוקה הגדל בסין. זהו תהליך יקר שהעלה את מחיר התרופה והפך את השימוש בה לבלתי אפשרי במדינות העולם השלישי בהן מחלת המלריה שכיחה ביותר.
החוקרים מקווים כי באמצעות שימוש בשמרים שעברו הנדסה גנטית ניתן יהיה להוזיל את התרופה ב- 90%!
פרופסור גיי קיסלינג מאוניברסיטת קליפורניה גילה, לפני שנתיים, כי ניתן בהנדסה גנטית לגרום לשמרים ליצר חומצה ארטמיסנית שהיא הרכיב הפעיל בארטמיסינין.
אומר פרופסור קיסלינג: זוהי תרומתם של השמרים לתרופה, את היתרה עלינו לבצע באמצעים כימיים. התקדמנו רבות, במרוצת השנתיים האחרונות, אך עבודה רבה עוד לפנינו.
צוות המחקר תר כעת אחר חיידק שקצב גידולו מהיר יותר מקצב גידולם של השמרים, ובעזרת אותן שיטות של הנדסה גנטית, ייצר כמויות גדולות יותר וזולות יותר של התרופה.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.