מדענים מסבירים דכאון אנושי באמצעות קופים

חוקרים מבית הספר לרפואה באוניברסיטת וויק פורסט משתמשים בקופים בכדי להסביר דכאון בקרב בני אדם. החוקרים טוענים כי קופים מדוכאים נראים ופועלים בדומה לבני אדם וחולקים מערכת עצבים מרכזית דומה.
באמצעות סריקות מוח, תוך שימוש בסמנים כימיים, הצליחו החוקרים לעקוב אחר הקולטנים במוח הקושרים סרוטונין, חומר כימי הנמצא ברמות נמוכות במוחם של אנשים מדוכאים.
אומרת דר קרול שיבלי, מעורכי המחקר: סריקות מוח של קופות בדכאון גילו שינויים נוירו-ביולוגים זהים לאלה המתחוללים במוחותיהם של בני אדם מדוכאים. זוהי הוכחה נוספת שמודלים אלה של חיות מעבדה יכולים לסייע לחוקרים להבין מהו דכאון, לפתח תרופות חדשות ולבחון את יעילותן.
ניסויים רפואיים ביונקים עליונים הם שנויים במחלוקת בעולם המערבי, אך בדיקת יעילות של תרופות אנטי דכאוניות על מכרסמים (עכברים)  במקום על יונקים עליונים (קופים) עלולה להוביל להופעת תופעות לוואי בלתי צפויות, בעת טיפול בבני אדם, שיחמירו את התקפי הדכאון.
דר שיבלי מוסיפה ואומרת כי לקופות יש מחזור חודשי, דבר המעניק הזדמנות מיוחדת לבחון דכאון הקשור לשינויים ברמות הורמונים בקרב נשים.
נשים מועדות פי שנים מגברים ללקות בדכאון, אך זו הפעם הראשונה, לדברי דר שיבלי, שדכאון האופייני לנשים, נבחן על מודל של חיות מעבדה.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.