מדענים גילו איך תאי העור חוסמים מוטציות סרטניות

לכל אחד יש שומות על העור. ברוב המקרים הן טרדה קוסמטית, אך לעיתים התאים המיצרים צבענים (פיגמנטים) בשומות מתחילים להתחלק באופן בלתי מבוקר וגורמים להופעת סרטן עור קטלני הנקרא מלנומה.
חוקרים יודעים כי כ- 30% מכל מקרי המלנומה מתחילים בשומות העור. הם גם יודעים כי כ- 90% מהשומות מכילות מוטציות (תאים שעברו שינוי גנטי) הגורמות לסרטן. מה שלא ידעו החוקרים הוא מהו המנגנון שבעזרתו עוצרים תאי השומות את התפתחות התהליך הסרטני.
צוות מחקר מאוניברסיטת מישיגן, בראשותה של דר מריה סונגס מצא את התשובה לשאלה חשובה זו במקום בלתי צפוי – בתוך מבנה פנים תאי הנקרא ER.
אומרת דר סונגס: מממצאינו עולה כי מבנה זה הוא שומר סף חשוב המשגיח על הגידול. עד עתה לא ידענו על הקשר בין עקה ב- ER לבין תחילתו של התהליך הסרטני.
מבנה פנים תאי זה הוא יצרן של חלבונים. החלבונים מצטברים על קרום ה- ER וחלבון נוסף מקפל אותם במבנים מוגדרים. כאשר יש יצור יתר של חלבונים או תקלה בתהליך קיפולם נוצרת עקה הפוגעת במבנה ופוגמת בתיפקודו כשומר סף המשגיח על תאים שעברו מוטציה.
מסכמת דר סונגס: במחקרנו גילינו כי ה- ER התקין חש בפעילותם של גורמים מסרטנים, עוצר את התחלקותם הבלתי מבוקרת של התאים אך אינו קוטל אותם. בכוחו של מבנה פנים תאי זה לבלום את התהליך הסרטני למשך שנים, דבר המסביר מדוע לכל כך הרבה אנשים יש שומות אך רק מעטים לוקים במלנומה.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.