גברים עם סרטן הערמונית

לא נמצא קשר בין סרטן וטלפון סלולארי אצל ילדים

מחקר אירופאי הגיע למסקנה כי אין קשר בין סרטן וטלפון סלולארי ושהשימוש בטלפון נייד, שקיים כבר מספר שנים, אינו מגביר את הסיכון לסרטן מוח בקרב ילדים.

מחקרים חוזרים ונישנים בקרב מבוגרים מצביעים אף הם שלא נשקף סיכון מוגבר, על אף שבמחקר שבוצע במימון ארגון הבריאות העולמי נמצאה אפשרות שקיים סיכון בשימוש בטלפון סלולארי.המחקר הנוכחי הוא הראשון שבדק סוגיה זו בקרב ילדים, שמוחם הצעיר עדיין מתפתח.

מדענים משוויץ עקבו אחר 352 ילדים בני 7-19 שנים שאובחנו עם סרטן מוח בין השנים 2004-2008 בנורבגיה, דנמרק, שבדיה ושוויץ. המדענים ראיינו את הילדים לגבי הרגלי השימוש שלהם בטלפון נייד לפני שחלו, והשוו אותם עם קבוצה של 646 ילדים ונערים בריאים.

במחקר, שהתפרסם בכתב העת הלאומי לסרטן בארה"ב, כמחצית מהמשתתפים בשתי הקבוצות דיווחו על שימוש סדיר בטלפון סלולארי. ילדים שאמרו כי החלו להשתמש בטלפון נייד חמש שנים מוקדם יותר לא היו בסיכון גבוה יותר מילדים שמעולם לא השתמשו בטלפון סלולארי. משך השיחות, מספרן ביום או צד הראש שבו הוחזק הטלפון לא הצביעו על הבדלים סטטיסטיים משמעותיים.

על אף זאת, החוקרים שבחנו את תיעוד השיחות של תת-קבוצה מהילדים מצאו כמה עשרות ילדים שהיו משתמשים כבדים של טלפון סלולארי במשך 3 שנים ויותר, ובקרבם נצפה סיכון מוגבר.

המדענים משוויץ מציינים ששיעור מקרי סרטן מוח בקרב ילדים לא גדל מאז שהופיע הטלפון הנייד, אך קוראים לעריכת מחקרים נוספים מכיוון שמחקרם לא היה רב משתתפים דיו כדי לשלול את הסיכון הקטן ומכיוון שהשימוש בטלפון סלולארי התגבר מאז שנת 2008.
עוד על סרטן

28.7.2011

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …