כמוסות זעירות נגד גידולים סרטניים

תרופות הן בעלות יעילות מירבית אם הן מונחות מטרה ומגיעות ישירות לרקמה הפגועה. הדבר נכון שבעתיים במקרה של גידולים סרטניים. חוקרים במכון מקס פלנק בגרמניה הצליחו להתקדם צעד נוסף לקראת מטרה זו. החוקרים הכניסו לכמוסה זעירה תרופה נגד סרטן ואת הכמוסה השתילו בגידול סרטני. לאחר מכן בוקעה הכמוסה על-ידי קרן לייזר.
טיפול בגידולים ממאירים הוא קשה. על המטפל בהם להשמיד את הגידול, אך מבלי לפגוע ברקמות הבריאות הנמצאות בסמוך לו. טיפול כימותרפי מיועד להשמדת תאים סרטניים, אך בה בעת הוא גורם לנזק כבד לרקמות הבריאות בגוף. טובי החוקרים בעולם עמלים על מציאת דרכים להשמדת גידולים סרטניים מבלי לפגוע בשאר הגוף או במקרה הרע למזער את הפגיעה.
החוקרים במכון מקס פלנק, דר סקירטך ודר סוקורוקוב פיתחו כמוסה זעירה בעלת מעטה פולימרי מיוחד שניתן להשתילה בתוך גידול מבלי שתתפרק. המעטה המיוחד ניתך על-ידי מיקוד קרן לייזר הממיסה אותו ומשחררת את התרופה בתוך הגידול. בשיטה זו הצליחו החוקרים להנחות את התרופה ליעד מוגדר מבלי לגרום לנזק סביבתי. אך אין טוב בלי בעיות. עדיין נותרה בעיה רצינית שיש להתגבר עליה. יש הכרח ליצר תרופות חדשות שתהיינה, אמנם, בעלות מינון מיזערי כדי שניתן יהיה לדחוס אותן בכמוסות זעירות, אך בעלות יעילות טיפולית.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.