כאב גב כרוני קשור לשינויים במוח

צוות מחקר גרמני, שהשתמש בטכניקות הדמיה מיוחדות, גילה כי לאנשים שסובלים מכאב גב תחתון ממושך ישנם שינויים מבניים במוח. ממצאי המחקר הוצגו בכנס השנתי של האגודה הרדיולוגית שנערך בשיקגו.
צוות המחקר, בראשות דר יורגן לוץ מאוניברסיטת מינכן, השתמש בטכניקת הדמיה הנקראת DTI בכדי לעקוב אחר תנועת מולקולות מים בחומר האפור והלבן שבמוח.
אומר דר לוץ: עד היום תועדו מקרים של כאבי גב תחתון ממושכים על סמך עדות סובייקטיבית של הסובלים מן הבעיה. באמצעות שיטת ההדמיה DTI ניתן לאבחן את הבעיה באופן אובייקטיבי בגלל המתאם בין הכאב הממושך לבין השינויים במבנה המוח. להדמיה שכזאת יש השלכות חשובות על אבחון הכאב והטיפול בו.
מולקולות המים נמצאות בתנועה מתמדת וההתנגשות ביניהן גורמת להתפשטותן או לפעפוע שלהן. הדמיית DTI מאפשרת לנתח את אופן פעפוע מולקולות המים ברקמות המוח ולהצביע על שינויים באופן התארגנות התאים בהן. ברקמת מוח תקינה מפעפעים המים בכיוון מרכזי אחד. במוח שעבר שינויים מבניים מפעפעים המים לכיוונים רבים שניתן למדוד אותם באמצעות הדמיה.
צוות המחקר בחן 20 נבדקים שלקו בכאבי גב תחתון ממושכים מבלי שזוהתה סיבה מדויקת לבעייתם ו- 20 נבדקים בריאים ששימשו כקבוצת בקרה. בשתי הקבוצות נערכה הדמיית DTI שמדדה את שיעורי פעפוע של מים ברקמות שונות במוח.
בהשוואה לנבדקים הבריאים נמצא כי בקרב הלוקים בכאבי גב כרוניים פעפוע המים מכוון, באופן משמעותי יותר, אל שלושה אזורים במוח המעבדים את אותות הכאב.
מסכם דר לוץ: ממצאינו מגלים כי בקרב הסובלים מכאב כרוני ישנם שינויים מבניים ברקמות המוח המטפלות בעיבוד אותות כאב, תגובות רגשיות ותגובות עקה. קשה לדעת אם שינויים אלה הם המובילים לכאב כרוני, או שמא הכאב הכרוני הוא הגורם להופעתם של השינויים במבנה המוח.
עוד על כאבי גב

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.