כאבי פיברומיאלגיה הם אמיתיים

אנשים רבים הלוקים בפיברומיאלגיה, תסמונת של כאבים בלתי חולפים הפוגעת ב-3% מן האוכלוסייה, תוהים לעיתים תכופות האם זוהי תסמונת אמיתית או שמא תסמונת פסיכוסומאטית שאין בה ממש באופן פיסי.
פיברומיאלגיה מאובחנת לעיתים, באופן שגוי, כדלקת מפרקים או כהפרעה נפשית. המידע אודות פיברומיאלגיה הולך ונאסף, ובמחקר חדש שנערך באוניברסיטת מישיגן נמצא מידע המצביע כי מצב בריאותי זה הוא אמיתי ומאפינו העיקרי הוא סף כאב נמוך הקשור לגורמי תורשה.
במחקר, שהתפרסם בכתב העת כאב וכאבי ראש, בחנו המדענים מחקרים חדשים בנושאי כאב, תורשה ופעילות המוח בעת תסמונת פיברומיאלגיה. החוקרים מקווים כי ממצאיהם ישפרו את הבנת התסמונת ויסייעו בקבלתה כבעיה רפואית שחשוב לטפל בה.
אומר עורך המחקר, דר ריצארד האריס: הגיע הזמן שנחדל מלתהות האם זהו מצב אמיתי, נתייחס ברצינות לסובלים מהתסמונת ונחקור במרץ מהם הגורמים ומהם הטיפולים היעילים בבעיה.
החוקרים ערכו בדיקות בהדמיה ממוחשבת באמצעות תהודה מגנטית (FMRI) ומצאו הבדלים ניכרים בפעילות המוח בין נבדקים שלקו בפיברומיאלגיה לבין נבדקים בריאים.
מסכם דר האריס: מחקרנו מצביע על כך שהאזורים במוח המגיבים לכאב אצל הלוקים בפיברומיאלגיה לקויים ושונים מאלה של אנשים בריאים.
עוד על פיברומיאלגיה           עוד על כאב

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.