יין אדום מפחית את הסיכון למחלת אלצהיימר

במחקר חדש שנערך בארהב נמצא שרכיב המצוי בענבים וביין אדום עשוי להפחית באופן משמעותי את השפעות מחלת האלצהיימר.
החוקרים במרכז למחקר מחלת האלצהיימר והפרעות זכרון בניו-יורק מצאו שרסברטרול המצוי ביין אדום ובענבים עשוי להפחית את כמות הרובד המסוכן (פפטידים בטה עמילואידים) המצטבר במוחם של חולי אלצהיימר.
נכון להיום, לא ידוע עדיין האם הרובד במוחם של החולים הוא הגורם למחלת האלצהיימר או שהוא תוצר לוואי שלה. בכל מקרה, רובד זה תורם להעצמת התסמינים של אנשים הסובלים מאלצהיימר ומשטיון (סניליות).
המחקר, שיופיע בבטאון לכימיה ביולוגית בחודש זה, מגלה שבתאים שטופלו ברכיב הרסברטרול הופעת הרובד העמילואידי היתה פחותה יותר מאשר בתאים שלא טופלו ברכיב זה.
הרסברטרול הוא פוליפנול טבעי הנוצר בשפע במספר צמחים, כגון: ענבים, גרגרי יער ובוטנים אומר עורך המחקר פיליפ מרמבאוד. פוליפנול זה מצוי בריכוז גבוה ביינות אדומים. הריכוז הגבוה ביותר של הרסברטרול מצוי ביינות שנוצרו מזן הענבים פינו נואר. יינות לבנים מכילים רק כ- 5% מתכולת רכיב זה בהשוואה ליינות אדומים.”  מוסיף דר מרמבאוד.
החוקרים משערים שרכיב הרסברטרול ממריץ את יצורו של חלבון מורכב הנקרא פרוטזום. חלבון זה הופך את הפפטידים הבטה עמילואידים (הרובד המסוכן המצטבר במוחם של חולי אלצהיימר) לפוליפפטידים ולחומצות אמינו שאינם גורמים לנזק.
צוות המחקר אומר שנדרשים מחקרים נוספים איך נתן להשתמש ברסברטרול לטובתם של חולי אלצהיימר, מכיוון שריכוזו בענבים וביין אדום עלול להיות נמוך מדי ובעל השפעה מועטה על הרובד העמילואידי במוח.
מטרתנו, לטווח הארוך, היא להבין ולהבהיר את מנגנון הפעילות המדויק ברמה המולקולרית כצעד הבא לזיהוי ולבניה של מולקולה חדשה שתתאים למטרות טיפוליות אומר פיליפ מרמבאוד.
במחקר הנוכחי מצא הצוות צורות של הרסברטרול בעלות עוצמה של פי 20 מהרכיב המקורי.
בתגובה למחקר, מסר דובר של אגודת האלצהיימר האמריקאית כי המחקר מצביע על אפשרויות מענינות בעלות פוטנציאל תרופתי, אך תדרש  עבודה רבה בכדי להגיע לריכוזים היעילים של הרכיב.
שכיחות מחלת האלצהיימר נמצאת בעליה מתמדת בעקבות הזדקנות האוכלוסיה.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.