יוגורט עשוי להיות נשק חדש נגד חיידקי בית חולים

זני חיידקים המכונים MRSA הופכים יותר ויותר לנפוצים בבתי חולים, ובו זמנית, הופכת האנטיביוטיקה לפחות ופחות יעילה כדרך להפטר מהם.
במקום לחפש אנטיביוטיקה חדשה שתוכל להם לחיידקים, מאמין מדען אחד שעלינו להפנות את תשומת לבנו אל החיידקים הטובים, החיידקים הפרוביוטיים.
פרופסור מרק שפיגלמן מאוניברסיטת קולג בלונדון פרסם מאמר בו הוא מציע שרופאים ירחצו את ידיהם ביוגורט במקום בסבון אנטיספטי. במאמרו המתפרסם בבטאון הקולג המלכותי של המנתחים, טוען פרופסור שפיגלמן שהגיע הזמן לבחון מחדש את התפיסה של שימוש באנטיביוטיקה ורחיצת ידים ופצעים בסבון אנטיספטי כאמצעים למלחמה בחיידקים פתוגניים (מזיקים). במקום התפיסה הקיימת הוא מציע תוכנית בת שש נקודות שתסייע להפוך את חדרי הניתוח בבתי החולים לנקיים מאנטיביוטיקה ואולי אף מחיידקים.
שימוש בלתי נאות ומופרז באנטיביוטיקה הוא עדיין בעיה רצינית, למרות הבנתנו ההולכת וגדלה על האופן בו חיידקים פועלים. לדוגמא: כל סטודנט המגדל חיידקים במעבדה יודע, בדרך כלל, שחיידקים אינם גדלים זה על גבי זה. כשאנו רוחצים ומקרצפים את ידינו בסבון אנטיספטי, אנחנו הורגים גם חיידקים שאינם מזיקים בכמות כזו שמותירה מרחב מחיה לחיידקים אחרים, כגון זני MRSA  , להתנחל בו. אומר שפיגלמן.
חשוב לזכור כי לאחר כמעט ארבעים שנים, חיידקי MRSA לא הפכו לנפוצים בציבור, אך הם נפוצים בבתי החולים, למרות שבבתי החולים אנו משתמשים באנטיביוטיקה מתקדמת ושומרים על תנאים אנטיספטיים מחמירים. מדוע זה קורה? עוד מאותו הדבר כנראה שאינו פועל – תרופות אנטיביוטיות חדשות וסבונים אנטיבקטריאליים לא עוצרים את חיידקי MRSA מוסיף פרופסור שפיגלמן.
שפיגלמן מציע לערוך מחקר שיבדוק האם הרווית העור בחיידקים טובים המכונים פרוביוטיקה, תעניק הגנה טובה יותר מפני חיידקים מזיקים.
יכול להיות שעלינו לחשוב על שימוש בפרוביוטיקה ואולי אפילו לטבול את ידינו בתמיסה המכילה חיידקים טובים (דמויית יוגורט אולי) אשר יקימו מושבות על עורנו וימנעו התנחלות של חיידקים מזיקים.
פרופסור שפיגלמן מודע לעובדה כי רעיונו עלול להשמע אבסורדי, אך מאמין כי טכניקות הניקוי הפרוביוטיות ראויות למחקר מעמיק. עלינו ליצור מספר בתי חולים בהם יאסר השימוש באנטיביוטיקה. חולים הזקוקים לאנטיביוטיקה יועברו לבתי חולים המשתמשים באנטיביוטיקה. רופאים מבתי חולים אלו לא יורשו להכנס לבתי חולים המשתמשים באנטיביוטיקה. באותו הזמן נבחן את התועלת בשימוש בחיידקים טובים להרווית עור ידיהם של הרופאים ואפילו לניקוי פצעי חולים לפני הניתוח. בדרך זו נוכל לבדוק האם חיידקים אלה אכן מנעו את התנחלותם של החיידקים המזיקים שפיתחו עמידות לאנטיביוטיקה. מציע פרופסור שפיגלמן.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.