טכנולוגיה חדשה תאפשר לנשים לשמר ביציות

מדענים יפנים פיתחו שיטת חדשה לשימור ביציות ליצור עתידי של עוברים אנושיים. השיטה תהפוך את תהליך הקפאתן לבטוח יותר ולאמין יותר.
השיטה החדשה להקפאת ביציות אנושיות, שהיא בעלת שיעור הצלחה גבוה, תאפשר לנשים לשמר את ביציותיהן לשימוש עתידי כפי שהדבר נעשה בזרע.
דר קואימה ממרפאות קאטן בטוקיו פיתח שיטה חדשה של הקפאת ביציות הנקראת שיטת קריאוטופ ששימשה בתחילה להפריה מלאכותית בקרב כבשים ובקר.
דר קואימה אומר כי השיטה מעניקה תקווה למאות נשים הרוצות לשמר ביציות, משום שאין ברשותן עוברים (ביציות מופרות בתהליך חוץ גופי) להקפאה.
השיטה החדשה נותנת גם אפשרות לשמירת פוריותן של נשים הזקוקות לטיפול במחלות ממאירות.
דר קואימה אומר כי ניתן להקפיא, להפשיר ולהשתמש בזרע להפריה חוץ גופית באחוזי הצלחה ניכרים, אך עד עתה, תהליך ההקפאה וההפשרה בביציות פגם בהן והקשה על ביצוע הפריה חוץ גופית עם ביציות מוקפאות. פחות מ- 150 תינוקות בכל רחבי העולם נולדות מביציות שהוקפאו.
בשיטת קריאוטופ נפתרו רוב הבעיות ושיעור שרידותן של הביציות המוקפאות הוא מעל ל- 90%. שיעור ההתעברות, לאחר הפריה חוץ גופית של הביציות, עומד על 42% בקירוב.
בשיטת קריאוטופ מקפיאים את הביציות במהירות גדולה מאוד בתמיסה זגוגית, ולאחר מכן מאחסנים אותן בחנקן נוזלי. התהליך החדש מונע היווצרות של גבישי קרח בביצית הפוגמים במבנה שלה.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.