טיפול תרופתי וטיפול בשוק חשמלי נמצאו כטובים ביותר לדכאון

תרופות נוגדות דכאון וטיפול בשוק חשמלי הם הטיפולים היעילים ביותר לדכאון בינוני עד חמור, למרות החששות וההתנגדויות שהם מעלים בדעת הציבור.
זוהי המסקנה העולה מניתוח מחקר בן חמש שנים בנושא הדכאון. מחקר זה שנערך באוניברסיטת אדינבורו בסקוטלנד, פורסם בכתב העת היוקרתי לנצט.
מחקר זה מתקן במעט את תוצאות הבהלה הציבורית שהתעוררה סביב הטענה כי תרופות נוגדות דכאון עלולות להגביר את הסיכון למחשבות אובדניות ולנטיות אובדניות אומר דר שואו . זהו נסיון לטפל בויכוח בין מדענים באמצעות נתונים שנאספו במשך שנים מסכמים עורכי המחקר.
דכאון היא מחלה שכיחה בעולם הפוגעת ב- 16% מהאוכלוסיה שיחוו אותה לפחות פעם אחת במרוצת חייהם. המחלה שכיחה פי 2 בקרב נשים. לפי המחקר רק כרבע מן הלוקים במחלה פונים לקבלת עזרה רפואית.
בשנת 2004 פרסם מנהל התרופות והמזון האמריקאי הנחיה המחייבת רישום על גבי אריזת תרופות אנטי דכאוניות מסוג SSRi שנטילתן מגבירה את הסיכון להתנהגות אובדנית בעיקר בקרב ילדים ובני נוער. מחקרים מאוחרים יותר סתרו ממצא זה.
המחקר הנוכחי מצביע על יעילותן של תרופות אלה בטיפול בדכאון ומתאר אותן כתרופות העיקריות כיום שתועלתן עולה בהרבה על הסיכון המשוער על-ידי הציבור.
גם הטיפול בשוק חשמלי הוא בעל דימוי רע בקרב הציבור למרות שיעורי ההצלחה הגבוהים שלו. עורכי המחקר מתארים אותו כטיפול היעיל ביותר שיש לדכאון חמור, במיוחד אם הוא מלווה בתסמינים פסיכוטיים.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.