טיפול מוקדם בסוכרת מפחית סיכון להתקפי לב

טיפול מוקדם ונמרץ בסוכרת מסוג 1 (התלוי באינסולין) מפחית באופן ניכר סיכון למחלת לב וסיכון לשבץ.
במחקר חדש, שנערך ב- 28 מרכזים רפואיים, נמצא שמתן טיפול בעזרת משאבות אינסולין, הזרקת אינסולין וניטור רמות הגלוקוזה (סוכר הדם) לחולי סוכרת צעירים הפחית את הסיכון למחלות לב חמורות בכמעט 60%.
צוותי המחקר במרכזים הרפואיים ברחבי ארהב ניתחו מידע שהתקבל מחולים שהשתתפו במחקר ארוך טווח על ניטור סוכרת וסיבוכיה בעשור הקודם. מחקר המשך זה בדק את השפעתו של הטיפול המוקדם שהיה נמרץ באופיו בהשוואה לניטור המקובל של רמות גלוקוזה בדם.
במחקר, שפורסם בכתב העת היוקרתי ניו אינגלנד לרפואה, ציינו הכותבים כי במחקרים קודמים נמצא שניטור נמרץ של רמות הסוכר בדם מנע או עיכב נזקי סוכרת לעינים, לעצבים ולכליות, שהם סיבוכים שכיחים של המחלה.
במחקר הנוכחי איתרו החוקרים, מבין כלל הנבדקים, קבוצה של חולים שקבלו טיפול מוקדם ונמרץ. בקרב קבוצה זו נמצא שיעור גבוה של תועלות בריאות ארוכות טווח, שיעור נמוך של סיבוכי סוכרת נפוצים ורמות נמוכות של סוכר בדם מן הקיים אצל מטופלים בדרך השיגרתית.
דר פיליפ רנקין, פרופסור לרפואה פנימית, מעורכי המחקר, מסביר: דיווחנו בעבר על התועלת הבריאותית קצרת הטווח של טיפול מוקדם ונמרץ בסוכרת מסוג 1. בעת הפרסום לא היו החולים מבוגרים דיים בכדי לחוות מחלות לב או אירועי בריאות האופיניים לחולי סוכרת מבוגרים. עם התבגרותם של המטופלים התברר כי הטיפול המוקדם והנמרץ הביא ליתרונות בריאותיים מרשימים.
במחקר נמצא שלמטופלים שקיבלו את הטיפול הנמרץ היו פחות מחצי אירועי לב וכלי דם בהשוואה למקבלי הטיפול המקובל.
מסכם דר רנקין: אין אנו יודעים מדוע סוכרת מסוג 1 גורמת לסיבוכים אלה. נמצא שללוקים במחלה יש שיעור גבוה יותר של מחלות לב, בעיקר לנשים. אך אנו יודעים כי בעזרת הטיפול האינטנסיבי, יש ביכולתנו להקטין את הסיכון באופן ניכר.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.