טיפול הורמונלי עשוי לסייע לחולי אלצהיימר

ממחקר חדש עולה שטיפול בתחליפי טסטוסטרון (הורמון המין הגברי) עשוי לשפר את איכות חייהם של גברים חולי אלצהיימר.
חוקרים באוניברסיטת קליפורניה מצאו שמתן תחליף טסטוסטרון לגברים חולי אלצהיימר, מסייע בשיפור רמות האנרגיה, בשיפור הבריאות הגופנית ובשיפור היחסים הבינאישיים. טיפול זה, למרבה הצער, אינו משפר את הזכרון או את שאר היכולות המנטליות שנפגעות במחלה זו.
במחקרים קודמים נמצא שלגברים חולי אלצהיימר יש רמות מופחתות, באופן משמעותי, של הורמון הטסטוסטרון.
אומר החוקר הראשי, דר פו לו: מתוצאות המחקר עולה כי טיפול בתחליפי טסטוסטרון הוא בעל פוטנציאל לשיפור איכות חיי גברים החולים באלצהיימר וראוי שיחקר בקבוצות גדולות יותר של חולים ולמשכי זמן ארוכים יותר.
צוות המחקר באוניברסיטת קליפורניה השווה קבוצה של 16 חולי אלצהיימר עם 22 אנשים בריאים במשך 24 שבועות. כמחצית מן הנבדקים קבלה מדבקת עור המכילה טסטוסטרון והמחצית השניה (קבוצת הבקורת) קבלה מדבקת עור עם פלסבו (תרופת דמה).
הגברים שקבלו טסטוסטרון, חוו שיפור באיכות חייהם. לעומתם, מקבלי הפלסבו חוו החמרה משמעותית במצבם.
מסכמים עורכי המחקר, יש צורך במחקרים נוספים, רבי משתתפים, בכדי להפוך את תחליפי הטסטוסטרון לטיפול בעל ביסוס לחולי אלצהיימר. לגברים, בעלי איכות חיים ירודה, כפי שנצפה במחקר, טיפול בתחליפי טסטוסטרון היה יעיל.
בתגובה למחקר, נמסר מאגודת האלצהיימר הבריטית כי המחקר הוא נדבך נוסף, קטן אמנם, לתרומת  טסטוסטרון לטיפול בקשישים, אך מוקדם עדיין להגיע למסקנות קליניות.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.