חמוציות עשויות לעצור התפשטות סרטן

במחקר חדש נמצא שחמוציות עשויות למנוע התפשטות של גרורות סרטניות בגוף. מדענים באוניברסיטת מסצוסטס מצאו שרכיבים בפרי החמוציות הנקראים פרואנטוציאנידים  (PAC) עוצרים את תהליך היווצרות גרורות סרטן (מטסטסיס).
החוקרת הראשית באוניברסיטה, קתרין נטו וצוותה כתבו במחקרם, המתפרסם בבטאון למדעי מזון וחקלאות, שלא כמו רוב הפירות, חמוציות מכילות (PAC) עם קשרים מסוג A . חומרים אלה מדכאים את פעילותם של המספריים המולקולריות הנמצאות על מעטה התא הסרטני שגוזרות את העוגנים המקבעים את תאי הסרטן במקום התפתחותם. תהליך זה, של התנתקות תאי הסרטן ממקום התפתחותם, נקרא מטסטסיס . בעקבות תהליך זה נודדים תאי סרטן בגוף, ויוצרים גרורות סרטניות במקומות נוספים. בנסויים במעבדה, בתרביות של תאים, מצאו החוקרים כי הרכיב שנמצא מדכא את התפתחות גידולי סרטן הריאות, סרטן המעי הגס וסרטן הדם, אך אינו פוגע בפעילותם של תאי גוף בריאים.
במחקרים קודמים, שבחנו את רכיבי פרי החמוציות, מצאו החוקרים פעילות אנטי סרטנית, אך לא זיהו בודאות את הרכיב הפעיל שמדכא את התפתחות הגידולים הסרטניים ומונע את התפתשטותם.
במחקר החדש, בודדו החוקרים מקטע מתוך תמצית חמוציות שעשיר במיוחד באותם פרואנטוציאנידים ובחנו את פעילותו על כמה סוגי גידולים סרטניים. ממצאי המחקר מצביעים על דיכוי משמעותי של תהליך התחלקות תאי הסרטן, שטרם ניצפה עם פרואנטוציאנידים ממקור אחר (כגון זרעי ענבים), וכמו כן חסימה של תהליך היווצרות גרורות.
קשה לנבא, אם הפעילות שנצפתה במבחנה, תהיה בעלת רמה דומה גם ברקמות הגוף אומרת קתרין נטו, ומוסיפה: אני מאמינה שאכילת חמוציות או שימוש בהשלמה תזונתית של תמצית חמוציות עשויים לסייע. בחמוציות ישנם רכיבים רבים בעלי פעילות אנטי סרטנית שהשילוב ביניהם עשוי, קרוב לודאי, לעזור. בשלב הבא יבדקו, קתרין נטו וצוותה את פעילות הרכיב על מודלים של חיות מעבדה. במידה והממצאים יהיו חיוביים, עשויים החומרים שזוהו בפרי החמוציות להוות בסיס לתרופה חדשה לסרטן.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.