חלבון בדם עשוי לנבא סוכרת

רמות גבוהות של חלבון הנקרא RBP4 עשויות לנבא שלבים מוקדמים של עמידות לאינסולין שהיא הסיבה המרכזית להתפתחות סוכרת מסוג 2 וכמו כן מחלות לב ותסמונת מטבולית, כך נטען במחקר חדש.
החוקרים במרכז הרפואי בית ישראל אומרים כי ממצאי מחקרם עשויים להוביל לפיתוח תרופות לסוכרת שיפחיתו את רמות החלבון וכמו כן עשויים לשמש לבדיקות לחיזוי סיכון להתפתחות סוכרת.
פרופסור ברברה קאן עורכת המחקר אומרת כי שיעור מקרי סוכרת מסוג 2 מתפתח לכדי מגפה בעולם המערבי ומציאת דרך חדשה לבדיקה מוקדמת עשויה לסייע רבות.
מחקר זה בבני אדם הוא המשכו של מחקר שנערך בעכברי מעבדה. במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לבדוק האם המתאם בין רמות החלבון RBP4 לבין עמידות לאינסולין קיים גם בבני אדם, כמו כן בקשו לבדוק האם החלבון הוא סמן של הבעיה העומדת להתרחש או שמא הגורם לה.
ממצאי המחקר עולה כי המתאם שנמצא בקרב עכברי מעבדה תקף אף בקרב בני אדם. לגבי הנושא השני לא נמצאה תשובה נחרצת האם החלבון המסוים הוא הגורם לבעיה או רק סמן שלה.
בכל מקרה, מומחים אומרים כי האפשרות שקיים סמן מוקדם למחלת הסוכרת שניתן למדידה בקרב כלל האוכלוסיה היא מלהיבה דיה וחשובה ביותר.
ממצא מעודד נוסף שעולה מן המחקר, שפורסם בכתב העת היוקרתי לרפואה ניו אינגלנד, הוא שפעילות גופנית מתונה אך סדירה משפרת את רמות החלבון ושאר גורמי סיכון לסוכרת.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.