חיסון למניעת השמנה של זללנים

מדענים במכון המחקר סקריפס נתנו ל- 17 עכברים סדרה של זריקות חיסון ומצאו כי הזללנים שבהם עלו במשקל בשיעור מופחת באופן משמעותי.
החוקרים מאמינים כי חיסון זה יוביל לפיתוח טיפול יעיל לבני אדם הלוקים בהשמנת יתר.
במחקר, שפורסם בכתב העת של האקדמיה הלאומית למדעים, נטרל החיסון את השפעתו של חלבון הנקרא גרלין, הקשור לעליה במשקל. גוף האדם מכיל אף הוא גרלין וגם בו הוא קשור להשמנה.
אחת החוקרות, דר קים גנדה אומרת: החיסון נראה כפתרון בר ישום לבעיית השמנת היתר שמקבלת ממדים של מגפה בעולם המערבי. בארהב כ- 31% מהמבוגרים לוקים בהשמנת יתר ו- 65% הם בעלי משקל עודף.
העכברים במחקר חולקו לשתי קבוצות. קבוצה אחת קיבלה את החיסון והקבוצה השניה קיבלה פלסבו (תרופת דמה שאין בה חומר פעיל). לשתי הקבוצות התירו המדענים לאכול כמה שרצו. העכברים בקבוצת הטיפול עלו במשקלם ב- 0.8 גרם ביום, בעוד שהעכברים בקבוצת הבקרה עלו ב- 1.6 גרם ביום.
במחקרים נוספים נמצא כי יעילות החיסון, בעכברים, עולה בשילוב עם דיאטה דלת שומן ודלת קלוריות.
הגרלין התגלה לפני שבע שנים. מדענים משערים כי חלבון זה התפתח במהלך האבולוציה של המין האנושי כאמצעי לשמר אנרגיה בגוף בדמות רקמות שומן לעיתות מחסור במזון.
מדעני מכון המחקר טוענים כי הבעיה היא, שלמרות שפע המזון בימינו, ממשיך חלבון הגרלין להיות פעיל ולגרום לנו לאגור שומן בגופנו, ולהפוך מאמצעי שסייע בעבר לבני האדם להישרד לאמצעי להגברת השמנה שעלולה לסכן חיים.
השאלות שנותרו פתוחות הן: האם החיסון יהיה יעיל בקרב בני אדם? האם ההנחה כי גרלין הוא הגורם הבלעדי להשמנת יתר? האם ישנן תופעות לוואי מזיקות לניטרול הגרלין? האם הדרך הנכונה להלחם במגפת השמנת יתר היא באמצעות חינוך לתזונה נכונה ולפעילות גופנית סדירה?
עוד על דיאטת הרזיה

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.