חיסון חדש נגד שלשול עשוי להציל חיים

שני חיסונים חדשים נגד רוטה-וירוס, זיהום נגיפי במערכת העיכול שהוא הגורם השכיח ביותר לשלשול חמור בקרב ילדים, עשויים להציל את חייהם של ילדים רבים בעולם, כך מוסרים מדענים.
זיהום נגיפי זה, האחראי למותם של כחצי מליון ילדים בכל שנה בארצות המתפתחות, גורם לשלשול חמור ולהקאות המובילים להתיבשות חמורה.
רוטה-וירוס גורם ל- 25 מליון ביקורי רופא ול- 2 מליון אישפוזים בשנה של ילדים מתחת לגיל 5 בעולם.
החוקר הראשי שהיה אחד ממפתחי החיסון, פרופסור דויד מטסון, מבית הספר לרפואה במזרח וירגיניה אומר: אלה הן חדשות טובות לכל הילדים. פיתוח של חיסון בטוח ויעיל לרוטה-וירוס נמצא בעדיפות בינלאומית מאז גילויו של הנגיף בשנות השבעים. ברבות הזמן נהיה ברור כי נגיף זה הוא אחד מגורמי התמותה העיקריים של ילדים שאין לו טיפול יעיל.
חיסון אחד ששמו רוטריקס, נבדק על יותר מ- 63,000 ילדים בני פחות מששה שבועות ב – 11 ארצות ברחבי אמריקה הדרומית. חיסון שני ששמו רוטטג ניתן ל- 68,000 ילדים בני 6 – 12 שבועות בארהב, באירופה ובטאיוון.  שני החיסונים ניתנו בתוספת לחיסון המשולש. במחקרים נמצא שהחיסון רוטריקס היה בעל יעילות של 85% והחיסון רוטטג היה בעל יעילות של 98%.
המחקר שבדק את יעילות החיסונים ובטיחותם פורסם בכתב העת היוקרתי ניו אינגלד גורנל. במאמר מערכת שהתפרסם במקביל לממצאי המחקר נאמר שהפרופיל הבטיחותי של שני החיסונים נראה מבטיח.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.