חיידקי המעיים מרמזים על הסיבה להשמנת יתר

מדענים גילו כי החיידקים הידידותיים השוכנים דרך קבע במערכת העיכול שלנו יכולים לרמז על הסיבה להשמנת יתר ועל הדרך לטפל בה.
במחקר, שהתפרסם בכתב העת היוקרתי Nature, טוענים החוקרים כי הסיבה כנראה להשמנת יתר שלא כתוצאה מאכילה בלתי מבוקרת או כתוצאה ממחלה היא ביחס המספרי בין שתי המשפחות העיקריות של החיידקים הידידותיים – פירמיצוטים ובקטרואידטים.
החוקרים, מבית הספר לרפואה באוניברסיטת ושינגטון, מצאו כי אנשים הלוקים בהשמנת יתר יורדים במשקל כאשר משתנה המאזן המספרי לטובת הבקטרואידטים.
במחקר נוסף שנערך אף הוא באותה אוניברסיטה, מצאו חוקרים כי החיידקים במעיים של חיות מעבדה שלקו בהשמנת יתר, יעילים יותר בהפקת קלוריות מפחמימות מורכבות בהשוואה לחיידקים במעיים של  חיות מעבדה רזות. בשני המחקרים גילו החוקרים מחסור בבקטרואידטים בקרב בני אדם וחיות מעבדה שלקו בהשמנת יתר.
פירושו של ממצא זה הוא שיתכן וישנם שני אנשים האוכלים כמות זהה של מזון (צורכים כמות קלוריות זהה) ועוסקים בכמות זהה של פעילות גופנית (שורפים כמות קלוריות זהה), אך במרוצת השנים אחד מהם ילך וישמין ואילו השני יישאר באותו משקל גוף. ההסבר לכך הוא שבמעי זה שלא עלה במשקל יש יותר בקטרואידטים המפיקים פחות קלוריות מאותה כמות של מזון, ובבמעי זה שעלה במשקל יש יותר חיידקים מסוג פירמיצוטים המפיקים ביעילות רבה יותר קלוריות שעודפיהן מאוחסנים בגוף בצורת רקמות שומן.
מיליארדי חיידקים טובים מעכלים את המזון שאנו אוכלים ומפרקים מולקולות מורכבות כמו פוליסכרידים (פחמימות מורכבות המצויות בפירות, בירקות ובדגנים) לסוכרים פשוטים המספקים אנרגיה. עודפי הסוכרים הופכים בגוף לשומנים לאחסון ארוך טווח.
הטענה המרכזית העולה מהמחקרים היא שהמשוואה הפשוטה שאומרת שהערך הקלורי של המזון שאנו אוכלים פחות האנרגיה שאנו צורכים שווה לכמות השומנים שאנו אוגרים אינה מדויקת ומשתנה מאדם למשנהו בגלל שוני בהרכב החיידקים הידידותיים במערכת העיכול.
מסכמים החוקרים ואומרים כי הרכב החיידקים במעי יכול לההפך לסמן ביולוגי של השמנת יתר עתידית ואף ככלי טיפולי בהשמנת יתר.
עוד על פרוביוטיקה        עוד על מערכת העיכול        עוד על השמנת יתר

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.