חומצות שומן למניעת השמנה

במחקר, שהתפרסם בכתב העת הבינלאומי היוקרתי להשמנת יתר, נטען כי חומצת שומן הנקראת CLA עשויה להביא לתועלת בריאותית ארוכת טווח במניעת השמנה ואגירת שומן בגוף בעקבות אכילת יתר והזדקנות. ממצאי המחקר עולים בקנה אחד עם ממצאי מחקרים קודמים שבחנו השלמות תזונתיות של CLA.
עורך המחקר, פרופסור דייל שולר מאוניברסיטת ויסקונסין, הבחין כי העליות הקטנות במשקל או זחילת המשקל במרוצת השנים הופכות אט אט להשמנת יתר, ולכן בחר לחקור את השפעת CLA במשך תקופה של 6 חודשים שכללה את עונת החופשות בה מרבים יותר באכילה.
הממצאים המדהימים של המחקר הראו כי נבדקים שנטלו את ההשלמה התזונתית הפחיתו כ- 1 קג משומני גופם וירדו כחצי קג במשקל גופם, בעוד שנבדקים שנטלו פלסבו (תרופת דמה שאין בה חומר פעיל) הוסיפו 0.650 קג שומן ומשקל גופם עלה ב- 1 קג.
במחקר השתתפו 40 גברים ונשים בריאים בעלי משקל עודף שהתבקשו לקיים אורח חיים בריא אך לא הוגבלו בתוכנית דיאטה מבוקרת, ועסקו בפעילות גופנית מתונה.
מסכם פרופסור שולר: ממצאינו עולה כי ל- CLA עשוי להיות תפקיד קליני בהפחתת רקמות השומן בגוף ובזחילת משקל הגוף במשך השנים. ביודענו כי רוב אוכלוסיית ארהב לוקה בהשמנת יתר או בעודף משקל, עלינו להמשיך ולחקור איך ניתן לסייע להם בזמנים המועדים לאכילת יתר ולעליה במשקל עקב כך. CLA מסתמן כדרך שעשויה לסייע בצמצום מגפת ההשמנה.
עוד על דיאטת הרזיה

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.