זקיקי שיער אנושיים נמצאו כמקור חדש לתאי גזע בקרב מבוגרים

חוקרים, מבית הספר לרפואה באוניברסיטת פנסילבניה, בודדו מקור חדש של תאי גזע של מבוגרים שיש להם את היכולת להתמיין לכמה סוגי תאים.
אם התגלית תתברר כישימה, בטוחה ויעילה לאחר מחקרים בחיות ובבני אדם, כי אז ניתן יהיה להעניק לחולים כלי ליצור רקמות שנפגעו במהלך מחלות שונות.
אומר פרופסור גורג קסיו, עורך המחקר: אנו מאוד נלהבים מגילוי המקור החדש לתאי גזע במבוגרים. ממחקרים קודמים התברר כי תאי גזע במבוגרים הם ברי כושר התמיינות יותר ממה ששערנו, ולכן החלטנו לחפשם בזקיקי שיער אנושי.
זקיקי שיער ידועים כמקור לתאי גזע (תאים שיכולים להתפתח, באופן עקרוני, לכל סוג שהוא של תאים).
החוקרים נטלו תאי גזע מן הזקיקים וגרמו להתרבותם בתנאי מעבדה. לאחר מכן הוסיפו החוקרים גורמי גדילה שונים ועלה בידיהם להביא להתמיינות תאי הגזע לתאי רקמות חיבור, תאי עצבים, תאי רקמת שריר חלק ותאי עור.
במחקר, שהתפרסם בכתב העת לפתולוגיה, עקבו החוקרים אחר התאים שהתמיינו ומצאו כי לאחר 14 ימים הופיעו, בתאים שהתמיינו לתאי עצבים, המאפיינים המוכרים של שלוחות תא ארוכות וחלבונים יעודיים של מערכת העצבים. תאי העור יצרו מלנין שהוא הצבען של העור וכו.
מסכם פרופסור קסיו: למרות שאנו רק בתחילת הדרך, ממצאינו מראים, די בוודאות, כי זקיקי שיער אנושיים עשויים להיות מקור טוב לתאי גזע במבוגרים שניתן יהיה להמריצם להתמיין לפי דרישה.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.