זוהה המנגנון המווסת ייצור תאים חדשים מתאי גזע במעי

חוקרים במכון קרולינסקה זיהו מנגנון חשוב המווסת את כמות התאים החדשים שייווצרו מכל תא גזע במעי.
עורך המחקר, שפורסם בכתב העת היוקרתי תא, פרופסור גונס פריזין אומר שממצאי המחקר יכולים לסייע, בעתיד, בפיתוח תרופות חדשות לבעיות כגון: הפרעות נוירולוגיות ואנמיה.
ברוב אברי הגוף תאים זקנים מוחלפים על-ידי תאים חדשים. אם נוצרים יותר מדי תאים חדשים עלול המצב להוביל לגדילת יתר ולהופעת גידולים. אם נוצרים מעט מדי תאים חדשים התוצאה עלולה להיות התנוונות של האבר. מכאן שיש חשיבות מכרעת למספר המדויק של התאים החדשים שנוצרים.
מכיוון שהפרעות חמורות רבות הן תוצאה של הפחתה ביצור תאים חדשים, מחפשים מדענים דרכים לפתח תרופות שימריצו את התהליך ויסייעו לגוף לרפא את עצמו.
ידוע זה מכבר כי תאים חדשים נוצרים מתאים בלתי בשלים הנקראים תאי גזע, אך המנגנון המווסת את כמות התאים החדשים שנוצרים נותר בגדר תעלומה.
פרופסור פריזין וצוותו בשיתוף עם קבוצת מחקר מארהב הצליחו לזהות את מנגנון האיתות המווסת את התחלקות תאי הגזע.
מסכם פרופסור פריזין: הבנת תהליך ויסות היווצרות תאים חדשים מגדילה את הסיכוי ליצר תרופות שימריצו יצור פנימי של תאים חדשים. אני מקווה כי הממצאים החדשים יאפשרו לנו ליצר תרופות שתמרצנה יצור של תאי עצב חדשים במקום אלה שנפגעו בעת שבץ או מחלת פרקינסון, או שתמרצנה יצור תאי עור חדשים להחלמת פצעים. מחקרנו אמנם בחן את מנגנון ויסות התחלקות תאי גזע במעי, אך אנו משערים כי אותו מנגנון פועל במערכת הדם, מערכת העצבים ובעור.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.