ויטמין D עשוי לשפר את בריאות העצמות של תינוקות

נשים הנוטלות ויטמין D במהלך ההריון עשויות להבטיח שלילדיהן תהיינה עצמות חזקות יותר לכשיגדלו, כך נמסר במחקר חדש.
הצוות המחקרי, שפרסם את ממצאיו בכתב העת היוקרתי לנצט, מדד את רמות ויטמין D בדמן של הנשים בשלבי ההריון האחרונים והשווה אותן לרמות הסידן שנמצאו בדם בחבל הטבור של הילודים. לאחר 9 שנים, איתרו החוקרים 198 ילדים מתוך 596 שהשתתפו בקבוצה המקורית ומדדו את הרכב המינרלים בעצמותיהם ואת צפיפותן.
החוקרים מבית החולים בסאותהמפטון בבריטניה מצאו, במחקר שנערך עם 198 אימהות וילדיהן, כי לנשים שנטלו השלמות תזונתיות של ויטמין D או שנחשפו לפרקי זמן ארוכים לקרני השמש שסייעו לגופן ליצר ויטמין זה, יש לאחר תשע שנים, ילדים עם עצמות חזקות יותר.
לאימהות שחסרו בעת ההריון את הויטמין, החיוני לספיגת סידן שמחזק את העצמות, היו ילדים עם עצמות חלשות יותר בגיל תשע.
עורך המחקר, פרופסור סירוס קופר, אומר: ממצאים אלה מספקים הוכחה כי רמות ויטמין D אצל האם בעת הריון משפיעות על גדילת העצמות של ילדיהן, ועל הסיכון להתפתחות אוסטיאופורוזיס אצלם בהמשך החיים.
תוצאות אלה מצטרפות לממצאים רבים אחרים המצביעים על קשרי הגומלין בין התפתחות העובר לבין מצבה של האם ההרה בהצטברות מינרלי השלד ולאחר מכן סיכון להופעת אוסטיאופורוזיס. הממצאים אף מצביעים על דרכי מניעה שרצוי להמשיך ולחקור אותן. מוסיף פרופסור קופר.
פרופסור קופר מתעתד להמשיך ולחקור האם תוספת תזונתית של ויטמין D בעת ההריון, לנשים עם מחסור בויטמין זה, עשויה להגביר בעתיד את חוזקן של עצמות ילדיהן.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.