סיכון למחלת לב

התקדמות במחקר תאי גזע בוגרים ללב

טיפול שעושה שימוש עם תאי גזע בוגרים כדי לבנות מחדש תאים בלב, מפחית כאבים חמורים בבית החזה, שנקראים תעוקת לב (אנגינה פקטוריס), במטופלים ומשפר את עמידותם בפעילות גופנית כשנה לאחר שקיבלו זריקה, כך נטען במחקר שנערך על-ידי מדענים מאוניברסיטת צפון מערב שבארה"ב.

על אף שאלה הם עדיין שלביו המוקדמים של המחקר, עבודת הצוות בראשותו של פרופסור דגלאס לוסורדו, ממשיכה להפגין התקדמות.

במחקר, שהתפרסם בכתב העת היוקרתי מחזור הדם של אגודת הלב האמריקנית, עולה ש- 167 המטופלים, שקיבלו זריקה של תאי גזע בוגרים שנלקחו מהם והוזרקו באזורים פגועים בליבם, חוו שיפורים משמעותיים בשכיחות תעוקת הלב ובעמידות לפעילות גופנית.

פרופסור לוסורדו אומר: "בכמה מקרים, מטופלים שפעילותם הגופנית הייתה מוגבלת לישיבה מול הטלביזיה, יכלו ללכת במהירות סבירה מבלי לחוש כאבים בבית החזה או אף לרכוב על אופניים. מחקר מוקדם הראה כי תאי גזע בוגרים שמופקים מגופו של החולה הם בעלי תועלת רפואית. זהו המחקר המבוקר הראשון שבו טופלו חולים עם תעוקת לב כרונית בתאי גזע של עצמם והשיגו הפחתה משמעותית בתדירות תעוקת הלב ושיפור בעמידות לפעילות גופנית. לרבים ממשתתפי המחקר לא היו אופציות טיפוליות אחרות בגלל שהיו כה חלשים, עברו כבר צנתור או ניתוח לב פתוח".

בשלב הבא של המחקר ייקחו חלק יותר מ- 400 מטופלים, לאחר שהופגנה יעילות טיפולית בשלב הראשון.

מסכם פרופסור לוסרדו: "ממצאינו מספקים תובנות חשובות על הפוטנציאל שגלום בשימוש רחב היקף של תאי גזע בוגרים ואנו מצפים בעתיד הקרוב להמשיך במחקר בתקווה שממצאיו הבאים יספקו תוקף נוסף לממצאינו הנוכחיים".
עוד על מחלת לב

8.7.2011

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …