התועלת שבזרעי ענבים

זרעי ענבים והזגים מכילים פיטואסטרוגנים (צורה צמחית דמוית אסטרוגן), אשר עשויים להעניק הגנה מפני טרשת עורקים לנשים בנות 45 שנים ומעלה. כך נטען במחקר שנערך במכון לרפואה פיסיוכימית של משרד הבריאות ברוסיה.
נשים בגיל הפריון לוקות פחות בטרשת עורקים מאשר הגברים בני גילן. עם חלוף השנים הסיכון של נשים ללקות במחלה זו ובמחלות לב הולך ומתגבר ומשתווה, לאחר גיל המעבר, לסיכון בו נתונים הגברים. ההסבר המקובל להתגברות הסיכון הוא הירידה ההדרגתית ברמות הורמון האסטרוגן בגופן. ממחקרים אחרונים עולה כי טיפול בתחליפי אסטרוגן מלאכותיים (HRT) אינו מסייע בהקטנת הסיכון לטרשת עורקים בקרב נשים, ולכן ביקשו החוקרים ברוסיה לבחון את השפעתם של פיטואסטרוגנים על התהליך הטרשתי בעורקי נשים.
החוקרים יצרו תמצית מרוכזת של הרכיבים הפעילים בזרעי ובזגי ענבים אדומים ואיתה ביצעו את מחקרם. במחקר ניטלו דגימות דם משש נשים בנות 47 עד 61 לפני נטילת התמצית ולאחריה. החוקרים בחנו את תכולת הכולסטרול ומצאו כי לאחר נטילת התמצית ירדה תכולת הכולסטרול ב- 67%.
מסקנת החוקרים היתה כי תמצית של זרעי וזגי ענבים אדומים יכולה להיות בסיס לתרופות יעילות לטרשת עורקים לנשים במחצית השניה של חייהן.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.