התגלה חלבון הנוטל חלק במחלת סיסטיק פיברוזיס

מדענים טוענים כי גילו חלבון המפקח על השמנה שיש לו חלק בהתפתחות מחלת סיסטיק פיברוזיס. לחלבון זה יש השלכות גם במצבי בריאות אחרים כגון: סוכרת, סרטן והשמנת יתר.
במחקר, שנערך באוניברסיטת דנדי בבריטניה, משערים החוקרים כי גילו את החלבון שאחראי על ירידה ניכרת במשקל האופיינית בקרב חולי סיסטיק פיברוזיס.
החוקרים משערים כי אותו חלבון קשור אף להתפתחות סרטן וסוכרת ששכיחותן בקרב חולי סיסטיק פיברוזיס רבה יותר מאשר בקרב כלל האוכלוסיה.
מסביר דר אניל מהטה, שהוביל את המחקר: אנו יודעים, זה זמן רב, כי הלוקים בסיסטיק פיברוזיס סובלים מתנודות חריפות במשקל גופם, הם נוטים להיות רזים מאוד ועלולים לסבול מירידה מהירה נוספת במשקלם בעת התגברות המחלה, אך לא ידענו מהי הסיבה לכך. כמו כן ידוע כי שיעור מקרי הסרטן ומקרי הסוכרת בקרבם גבוה מיתר האוכלוסיה, גם כאן לא היתה ידועה הסיבה. מה שנתגלה במחקרנו הוא שישנם קשרים גנטיים, באמצעות בקר ההשמנה התאי, שאנו מאמינים שקושרים בין שינויים בחילוף החומרים לבין סרטן וסוכרת.
התגלית יכולה להיות בעלת השלכות מרחיקות על טיפול בסיסטיק פיברוזיס בעתיד על-ידי פיתוח תרופות שתנגודנה את השפעותיו של החלבון.
במקביל לשיפור איכות חייהם של חולי סיסטיק פיברוזיס, יהיה ניתן, אולי, לטפל בהשמנת יתר בעקבות הבנת תיפקודו של החלבון בפיקוח על תהליך ההשמנה.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.