השתלת תאי מוח לטיפול במחלת פרקינסון

השתלה של תאי גזע עיצביים עשויה להפחית את הרס תאים המפרישים דופמין במוח, כפי שמתחולל בעת מחלת פרקינסון, ולשמש כתחליף לתאים שנהרסו במהלך המחלה, כך טוענים חוקרים.
במחקר, שהתפרסם בכתב העת המדעי לנוירולוגיה, נמצא כי השתלה של תאי גזע של עצבים (תאים שטרם בשלו) איפשרה לחיות מעבדה שלקו במחלת פרקינסון לשוב ולתפקד באורח תקין במקום לאבד בהדרגה את השליטה בתנועה שמאפיינת את המחלה.
אומר דר סזריו בורלונגן שערך את המחקר: אנו מאוד זהירים, אבל עבורנו זוהי אינדיקציה שיש בתאי גזע אפשרות לטפל במחלת פרקינסון. כל שאנו יכולים לומר כעת הוא שאם ניתן לאבחן את המחלה בשלביה המוקדמים, אנו משערים כי טיפול זה יפעל. השאלה החשובה שנותרה פתוחה היא האם נוכל להציל תאי עצבים שנפגעו ממחלת פרקינסון?
במחקר ערכו החוקרים השוואה בין חיות מעבדה שעברו השתלה של תאי גזע לבין אלה שקבלו טיפול דמה (פלסבו). החוקרים מצאו כי כחודש לאחר ההשתלה שהתאים המושתלים ותאי הרקמה אליה הושתלו שרדו ושנוצרו סינפסות שאפשרו תקשורת ביניהם. היכולת לשלוט בתנועה שבה כמעט לקדמותה.
בעת מחלת פרקינסון נגרם נזק לתאי מוח המפרישים דופמין. ברבות הזמן מתבטא נזק זה בקשיי תנועה הכוללים רעידות המקשות על תנועתם של החולים. כאשר עולה בידם לנוע הם אינם יכולים לשלוט בתנועה. הטיפול התרופתי המקובל מכיל דופמין מלאכותי הממזער את התסמינים למשך שלוש עד חמש שנים. עם התקדמות המחלה הופכת התרופה לפחות יעילה והגדלת המינונים עלולה לגרום לדיסקינסיה שהיא אובדן השליטה על התנועתיות.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.