הפרעות קצב הלב – מכשיר ישראלי חדש יאפשר מעקב

מכשיר בטכנולוגיה סלולארית שפותח בישראל ויסופק לציבור ללא תשלום באמצעות הקרדיולוגים יאפשר מעקב אחר הפרעות קצב הלב.

המכשיר החדש הושק במסגרת הכנס השנתי ה- 56 של האיגוד הקרדיולוגי בישראל והאיגוד הישראלי לכירורגית לב וחזה. המכשיר שנקרא קרדיו אר (Cardio R) מנטר את קצב פעימות הלב ובאמצעות הטכנולוגיה הסלולארית מעביר את הנתונים למוקד רפואי באופן מיידי. הניטור יאפשר זיהוי של הפרעות בקצב הלב ולקרדיולוג המטפל תהיה אפשרות לעקוב באופן שוטף אחר שידורי האק"ג ולצפות בדו"ח אירועים שהוקלטו על ידי המטופל. הדו"ח שיקבל הרופא יכלול פענוח של הפרעות הקצב ויבוצע במוקד הרפואי במטרה לאבחן במהירות ובאופן מדויק ומיומן את הפרעות הקצב.

על פי נתוני הערכה לאומיים, כ- 5% מהישראלים סובלים מהפרעות קצב. בתוך מכלול התחום הרפואי שנקרא הפרעות קצב, קיימות תופעות שכיחות שאינן מסכנות חיים אך פוגמות באיכות החיים בכך שהן גורמות לתחושת חולשה ואף להתעלפות. לצידן קיימות גם הפרעות קצב שעלולות להיות מסוכנות ובמקרים מסוימים אף קטלניות מכיוון שהן עלולות לגרום לאירוע מוחי, דום לב ומוות פתאומי. אבחון מהיר של הפרעת הקצב ובחירת טיפול הינה בעלת ערך רפואי רב ומציל חיים.

המכשיר קרדיו אר (Cardio R) יסופק ללא תשלום במהלך החודשים הקרובים לישראלים אשר יש חשד כי הם סובלים מהפרעות קצב, באמצעות הקרדיולוגים המטפלים בכל רחבי הארץ. אספקת המכשירים ללא תשלום היא יוזמה משותפת של הרופאים הקרדיולוגים בישראל ושל החברה המטפלת שח"ל טלרפואה וניתנת כשירות לציבור.

פרופסור מיכאל גליקסון, מנהל היחידה לאלקטרו-פיזיולוגיה וקוצבים במרכז הרפואי שיבא ויו"ר החוג לאלקטרו-פיזיולוגיה של האיגוד הקרדיולוגי בישראל, אומר: "הפרעות קצב הן תופעה שכיחה שעלולה להפר את שיגרת החיים ואף לסכן אותם. על מנת להפחית את הסכנה ולהחליט על הטיפול מהר ככל שניתן, יש לאבחן  את סוג ההפרעה ואת תדירותה. בעזרת אבחנה מוקדמת והתאמה מדויקת של הטיפול ניתן להשיב את החולה למסלול חיים רגיל. כאשר מדובר בהפרעות קצב המתרחשות לעיתים רחוקות ובאופן בלתי צפוי יהיה קשה מאד לאבחן אותן בעזרת מכשירי הולטר, שהם הכלי הנפוץ כיום לאבחנת הפרעות קצב. השימוש במכשיר החדש יאפשר איתור מהיר יותר של הפרעת הקצב והטכנולוגיה הסלולארית מוסיפה לו אמינות ומהירות באבחון".

המכשיר קרדיו אר (Cardio R) הוא נוח וידידותי לנשיאה על החגורה בצד הגוף. באמצעות הטכנולוגיה הסלולארית משדר המכשיר אל המוקד הרפואי את המידע שהוקלט על ידי המטופל. בנוסף, בעת הקלטת האירוע יכול המטופל להזין את מידת הפעילות הגופנית ואת התסמינים ובמידה ונמצאה הפרעת קצב, תאפשר יכולת זו לבחון את הקשר בין התסמינים עליהם התלונן המטופל, רמת הפעילות הגופנית בעת הרגשת התסמינים וממצאי האק"ג באותה עת. למכשיר גם תועלות חשובות נוספות במעקב אחרי אנשים שעברו ניתוחים או הליכים אחרים שגורמים לעלייה בשכיחותן של הפרעות קצב.תסמיני הפרעות בקצב הלב כוללים: דופק מהיר מאד או בלתי סדיר, הרגשה של עלפון מתקרב או תחושה של חולשה קיצונית וראייה של שחור בעיניים, אירועי התעלפויות שאין להם הסבר אחר.

עוד על מחלות לב

22.4.2009

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …