הפרעות אכילה מתחילות כבר בילדות

מחקר חדש קובע: תבניות האכלת ילדים וכמויות המזון הניתנות עלולים לגרום להפרעות אכילה, כגון: בולימיה, בעתיד.
חוקרים מאוניברסיטת פלורידה אומרים שהורים מודאגים יותר מכך שבניהם אינם אוכלים מספיק ומשקלם נמוך יותר ממשקל הבנות, אף אם משקלם בפועל זהה.
החוקרים מצאו שההורים מקבלים את התכתיב האופנתי שבנותיהם צריכות להיות רזות, אפילו אם מדובר בבנות שלוש.
החוקר הראשי, תומס גוינר אומר: ההורים אימצו לעצמם את המודל התקשורתי של רזון לבנות, וחוששים שבנותיהם לא תהיינה רזות מספיק. הם אף שבויים בתפיסה שבניהם צריכים להיות גדולים, חזקים ובעלי גוף, וכל זאת בגיל צעיר ביותר.
החוקרים מצאו גם שהורים הנאבקים עם ילדיהם בעת הארוחות מעלים את הסבירות ליחס לא תקין למזון בקרב הילדים עם התבגרותם.
המחקר שפורסם בכתב העת להפרעות אכילה, בחן 93 משפחות. השפעת דעותיהם של ההורים על אופני האכילה הרצויים, נבדקה על ילדים בני שלוש.
פרופסור גוינר וצוותו מצאו שאימהות נאבקות יותר עם בנותיהן מאשר עם בניהן בעת הארוחות, ומנסות לשלוט בהרגלי האכילה של הצאצא בעל המשקל העודף.
ההורים שהשתתפו במחקר, לא מיהרו להסכים כי ילדיהם סובלים ממשקל עודף. אף אחד מן האבות או האימהות לא תאר את ילדו כבעל משקל עודף, למרות ש 18% מן הבנים ו- 20% מן הבנות היו בעלי משקל עודף.
החוקרים סיכמו כי דאגתם של ההורים בנושא הרגלי האכילה של ילדיהם בגיל כה צעיר עלולה להוביל לתוצאות שונות לגמרי מהכוונה המקורית.
בו בזמן שכוונות ההורים הן טובות, דאגתם לגבי הרגלי האכילה של ילדיהם הרכים וממדי גופם, אינה במקומה ולא תתרום דבר אומר פרופסור גוינר.
יש לדאוג רק במקרים בהם אין הילד אוכל כלל, או במקרים בהם פיתח דפוס אכילה קלוקל. במקום זאת, על ההורים להציע לילדיהם מבחר מגוון של מזונות בריאים ולעודד אותם לעסוק בפעילות גופנית מסכם פרופסור גוינר.
ממצאי המחקר הם, אולי, הסבר חלקי לעובדה כי כחמישית מן הילדים בגיל 12 בעולם המערבי סובלים מהשמנת יתר.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.