הנחיות חדשות לטיפול בהפרעת דיכאון רבא

האגודה האמריקנית לפסיכיאטריה פרסמה הנחיות קליניות חדשות לטיפול בחולים שלקו בהפרעת דיכאון רבא (דיכאון כבד). ההנחיות הן עדכון של הגרסה שפורסמה לפני 10 שנים והן כוללות המלצות מבוססות הוכחות חדשות על שימוש בתרופות נוגדות דיכאון, טיפולים מילוליים (פסיכולוגיים) מכווני דיכאון, וטיפולים גופניים כמו נזע חשמלי (שוק חשמלי). ההנחיות עוסקות גם בנושאים אחרים כמו טיפולים אלטרנטיביים ומשלימים, טיפול בדיכאון בעת הריון, ודרכים לטיפול בדיכאון שעמיד בפני טיפול תרופתי.עורך ההנחיות החדשות, דר אלן גלנברג אומר: התהליך בן חמש שנים של בחינה אינטנסיבית, שיחות רבות ושינויי חשיבה הובילו אותנו להנחיות החדשות שאנו מאמינים שתשפרנה את הטיפול בחולים. אנו מלאי תקווה שההנחיות יובילו לחיים משופרים למטופלים רבים.צוות המשימה בראשותו של דר גלנברג ערך מחקר מעמיק והערכות של ניסיון קליני מצטבר באבחון ובטיפול בדיכאון רבא. הצוות בחן יותר מ- 13,000 מחקרים שהתפרסמו בין השנים 1999-2008.טיוטות של ההנחיות נבחנו על-ידי יותר מ- 100 מומחים מובילים וארגוני תמיכה וסיוע שונים. הגרסה הסופית נערכה על-ידי מומחים שאין להם קשרי עבודה עם תעשיית התרופות והממסד הרפואי.להלן כמה שינויים עיקריים בהנחיות החדשות:

סולמות דירוג. הומלץ על שאלון דירוג להערכת סוג ההפרעה, תכיפותה ועוצמת תסמיניה שישלב שאלונים עצמיים עם הערכת רופאים במטרה להתאים את תוכנית הטיפול בהתאם לצרכי המטופל הספציפי.

שיטות חדשות לטיפול בדיכאון עמיד לתרופות. בהנחיות מוסבר שטיפול בנזע חשמלי הוא בעל ההוכחות הרבות ביותר ליעילות בטיפול בחולים שאינם מגיבים לטיפול תרופתי. גירוי מגנטי של מעמקי המוח והמרצת עצב הואגוס צורפו אף הם כטיפולים פוטנציאליים.

פעילות גופנית והתנהגויות בריאות אחרות. ההנחיות בחנו מחקרים אקראיים שהפגינו שיפור צנוע בתסמיני מצב רוח בקרב מטופלים שעסקו בפעילות אירובית או בתרגילי חיזוק שרירים. אימון גופני סדיר מפחית את שכיחותם של תסמיני דיכאון באוכלוסייה הכללית, ותועלת מיוחדת נמצאה בקרב מטופלים קשישים ואנשים עם בעיות רפואיות אחרות.

חיזוק טיפול תחזוקתי. ההנחיות ממליצות לשקול, לאחר גמר הטיפול, לתת טיפול תחזוקתי, במיוחד בקרב מטופלים שמועדים יותר להישנות ההפרעה. יש לתת טיפול תחזוקתי למטופלים שחוו יותר מ- 3 פרצי דיכאון או מחלה כרונית.
עוד על דיכאון

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.