´´החיידקים הטובים´´ נלחמים באיידס

מדענים בארהב גילו כי ניתן להשתמש בהחיידקים הטובים המצויים ביוגורט כדרך זולה ויעילה יותר להלחם באיידס. חוקר האיידס וצוותו מבית הספר לרפואה עש בראון מצאו דרך, באמצעות הנדסה גנטית, בה גורמים לחיידקי לקטובציליוס לקטיס לשחרר תרופה הבולמת את הזיהום.
החיידקים המכונים חיידקים ידידותיים נמצאים במקומות שונים בגוף האדם, ביניהם במעיים ובנרתיק, בהם הם מיצרים חומצה לקטית (חומצת החלב) המסייעת במלחמה בחיידקים מזיקים. המדענים הצליחו לשנות תהליך זה ולגרום לחיידקים ליצר חומר הנקרא ציאנו-וירין המשמש כתרופה לנגיף האיידס.
הוכח כי ציאנו-וירין מונע איידס בקופים ובתאי בני אדם במבחנה. חומר זה מתחבר למולקולות של סוכרים הקשורות לנגיף האיידס, וחוסם את הקולטן שדרכו חודר הנגיף לתאי הגוף ומזהם אותם. בשנה הבאה יחלו מחקרים בבני אדם.
המדענים טוענים כי השיטה החדשה, של הספקת התרופה באמצעות חיידקים טובים, יעילה יותר מזריקות של תרופות, כי באמצעותה ניתן להגיע לרקמות בגוף, כגון מעטה הנרתיק, שתרופות מוזרקות אינן מגיעות אליהן.
ניתן יהיה, באמצעות השיטה החדשה כנראה, לתת את התרופה כגל למריחה בנרתיק, או כמזון בצורת יוגורט פרוביוטי (המכיל חיידקים טובים).
המדענים, שדיווחו על ממצאיהם בכתב העת איידס, אומרים כי השיטה החדשה תהיה זולה בהרבה מן החיסונים הניתנים בהזרקה.
נזדקק למינון נמוך יותר של התרופה, אם היא תינתן בצורה מקומית על-ידי מריחה אומר פרופסור  שטידלר מעורכי המחקר. בנוסף לכך אומר פרופסור שטידלר כי בנוסף לחסכון הכספי הניכר, תפתור השיטה החדשה בעיות יצור, כך שהתרופה תהיה זמינה גם בארצות מתפתחות בהן מחלת האיידס נפוצה הרבה יותר.
ניתן יהיה ליצר את התרופה בכל מחלבה המיצרת יוגורט הוא מוסיף. הבעיה הגדולה כיום בטיפול באיידס בארצות מתפתחות היא הקושי הכלכלי להתמיד בטיפול שחייב להיות ממושך ורציף. השיטה החדשה תהפוך את הטיפול לזמין לכל בארצות אלה מסכם פרופסור שטידלר.
צוות המחקר מתכנן כעת לבדוק האם השיטה החדשה תאפשר מתן תרופות נוספות בדרך זו.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.