ההתויות הרפואיות של קרמים מסנני קרינה אינן מדויקות

ההתוויות הבריאותיות של קרמים להגנה מפני קרינת השמש הן מוגזמות. קרמים אלה אינם מעניקים את ההגנה המלאה על העור כפי שנטען, כך נאמר בהנחיות חדשות שפורסמו באיחוד האירופאי.
בנציבות האיחוד האירופאי עלה החשש כי חלק מן ההתוויות מיחס למוצרים הגנה מפני השמש שאינה ניתנת בפועל וגורמת למשתמשים בהם לשהות שעות ארוכות יותר בשמש, דבר המגביר את הסיכון לסרטן העור.
בנציבות דורשים להשמיט את הביטויים חוסם קרינה או 100% הגנה מפני UVA/UVB משום שהם מרמזים על הגנה מושלמת מפני קרינת השמש שאינה אפשרית.
על הצרכנים לדעת כי אין בנמצא תכשיר המסוגל לסנן 100% של קרינה אולטרה סגולה אומר מרקוס קיפריאנו, נציב הבריאות של האיחוד האירופאי.
בנציבות יש גם חוסר שביעות רצון משיטת הדירוג הקיימת של מקדמי ההגנה. המומחים אומרים כי מקדם ההגנה מצביע רק על יכולת התכשיר למנוע כוויות שמש ואין לו דבר עם עצירת הקרינה שעלולה להגביר את הסיכון לסרטן העור.
ההנחיות החדשות, שתכנסנה לתוקף בשנה הבאה, מציעות שיטת דירוג חדשה שתבהיר למשתמשים באמת מהי רמת ההגנה שמעניקים התכשירים.
חשוב לזכור כי בגופנו קיים מנגנון שתפקידו לבלום חדירה של קרינה אולטרה סגולה וזהו השיזוף. כאשר העור נחשף לקרינת השמש עולים צבענים (פיגמנטים) כהים אל קדמת העור ומתפקדים כחוסמי קרינה יעילים. מומחים לא מעטים טוענים שכדי להשיג הגנה מירבית מפני קרינת השמש רצוי להחשף אליה באופן מבוקר עם קרמים שמונעים כוויות. שיזוף מבוקר, מעבר למראהו משובב הלב, מעניק הגנה טבעית מפני נזקי השמש.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.