הגבלת שימוש באנטיביוטיקה לחיות תמנע עמידות לתרופה בקרב בני אדם

במחקר, שהתפרסם בכתב העת למחלות זיהומיות, נמצא כי מדיניותה של ממשלת אוסטרליה להגבלת השימוש באנטיביוטיקה בקרב חיות למאכל, הביאה להפחתה ברמות העמידות של חיידקים לאנטיביוטיקה בקרב בני אדם.
החוקרים ערכו השוואה בין רמות החיידק קמפילובקטור גגוני, שהוא הגורם המוביל במחלות שמקורן ממזון, בקרב אזרחים אוסטרלים לבין רמותיו בקרב אזרחים שאינם אוסטרלים בארצות בהן אין הגבלת שימוש באנטיביוטיקה בקרב חיות למאכל. החוקרים מצאו שבקרב האזרחים האוסטרלים רמות העמידות לתרופה של החיידק היו נמוכות באופן משמעותי.
עורכת המחקר, דר לין יוניקומב מהאוניברסיטה הלאומית באוסטרליה אומרת כי הממצאים מצביעים על קשר אמיץ בין שימוש באנטיביוטיקה בקרב חיות למאכל לבין עמידות חיידקים לאנטיביוטיקה בקרב בני אדם.
השימוש באנטיביוטיקה בקרב חיות למאכל מגביר את הסיכון להתפתחות עמידות חיידקים לתרופה בבני אדם, אך הגבלת השימוש באנטיביוטיקה בקרב חיות לא תפתור את בעיית עמידות החיידקים לאנטיביוטיקה. ישנן סיבות נוספות הגורמות לעמידות כמו שימוש מופרז באנטיביוטיקה בקרב בני אדם המוביל להופעת זני חיידקים שהאנטיביוטיקה אינה יעילה מולם כמו חיידק בית חולים MRSA מסכמת דר יוניקומב.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.