הגבלת פחמימות עשויה למנוע מחלת אלצהיימר

במחקר, שפורסם בכתב העת לכימיה ביולוגית, נטען כי צמצום הצריכה הקלורית, ובמיוחד פחמימות, יכול למנוע מחלת אלצהיימר על-ידי המרצת פעילות במוח הקשורה לאריכות ימים.
פרופסור גוליו מריה פסינטי, מבית הספר לרפואה הר סיני, שהוביל את המחקר אומר: ממצאים קליניים קודמים מצביעים ששינויים באורח חיים, כגון תזונה, הם קריטיים בטיפול במחלת אלצהיימר. מחקרנו הוא הראשון המראה את הקשר בין תזונה לבין פעילות המוח. אנו מקווים שבעזרת ממצאינו נסייע בפתרון תעלומת מחלת אלצהיימר ונביא תקווה למיליוני הלוקים במחלה.
שיעור מקרי מחלת אלצהיימר נמצא בעליה מתמדת והכפיל את עצמו במרוצת 20 השנים האחרונות. אין כיום בנמצא מרפא למחלה זו או דרכי יעילות למניעתה.
אנשים הלוקים במחלת אלצהיימר הם בעלי רמות מוגברות של פפטידים בטה עמילואידים (חלבונים קצרי שרשרת המכילים עמילנים היוצרים רבדים טרשתיים המשבשים את פעילות המוח).
דר פסינטי וצוותו השתמשו במודל של עכברי מעבדה והוכיחו כי ניתן לצמצם את הרובד העמילני במוח הפגוע בעזרת דיאטה דלת פחמימות. הצוות גם מצא כי תזונה עתירת קלוריות המבוססת על שומנים רוויים מגדילה את הרובד העמילני במוח.
זהו המחקר הראשון המצביע על כך שהגבלת כמות הקלוריות בתזונה, ובעיקר קלוריות שמקורן מפחמימות, משפעלת סדרת תהליכים במוח שמונעת פגיעה בפעילות העיצבית של המוח.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.