גישה מהפכנית להשתלת קוצב לב נראית מבטיחה

תיקון התיזמון של התכווצויות הלב באמצעות השתלת קוצב לב מצילה את חייהם של אנשים עם כשל לבבי מתקדם. אך התהליך, כפי שהוא נעשה היום, נכשל אצל כ- 15% מן החולים.
סטודנט לרפואה, בשנה השלישית ללימודיו, בבית הספר לרפואה באוניברסיטת ניו-מקסיקו, פיתח טכניקה בעלת פולשנות מזערית, שלפחות בחזירים, הוכחה כמתגברת על חסרונות התהליך המקובל היום להשתלת קוצב לב.
סטיבן מיקלסן, אותו סטודנט, למד שהשלב הקריטי בהשתלת הקוצב הוא בחיבור המוליכים המתאמים את פעימות החדרים הימני והשמאלי שבלב. הגישה המקובלת למיקום המוליך לחדר השמאלי היא דרך כלי דם הנמצא על מעטה הלב, דבר שעלול להיות גם מאתגר מבחינה טכנית אצל חלק מן החולים, וגם מצומצם באפשרויותיו להצבת המוליך בגלל מיקומם של כלי הדם. מספר לא מבוטל של מוליכים לבביים אינו פועל מכיוון שהצבתם לקויה או שהם מתנתקים. במקרים כאלה נאלץ החולה לעבור, בדרך כלל, ניתוח לב פתוח להסדרת הבעיה.
בעבודתו במעבדה לאנרגיה לבבית, חיפש סטיבן מיקלסן דרך טובה יותר להצבתם של המוליכים הלבביים. הוא ניסה את שיטתו החדשה על חזירים קטנים שגודל ליבם הוא כגודל לב אדם בוגר. באמצעות צנתר שהוחדר דרך וריד הצוואר, השתיל מיקלסן את מוליכי הקוצב על-ידי ניקוב התא העליון של קרום הלב (שק נוזלים הנמצא סביב לשריר הלב).
זוהי הפעם הראשונה שחוקרים מנקבים בכוונה את קרום הלב במטרה להשאיר בו משהו אומר מיקלסן. ניקוב קרום הלב נחשב לסיבוך רציני שיש להמנע ממנו. הנקב עלול לגרום לדימום שיחנוק את הלב ולא יאפשר לו לפעול.
אך מיקלסן וחבריו גילו שהם יכולים להכניס את מוליכי הקוצב לחלל קרום הלב, ואזור הנקב מחלים עם המוליך במקומו הרצוי. במחקרם שפורסם בבטאון לאלקטרופיסיולוגיה קלינית מתוארת השיטה שעשויה להפוך לתחליף מעולה לשיטה הקיימת להשתלת מוליכי קוצב לב.
השיטה החדשה , תאפשר הצבה אופטימלית של מוליכי קוצב לב בפולשנות מזערית. ישום השיטה בבני אדם, לאחר ניסויים נוספים בבעלי חיים, יהיה בעל משמעות קלינית רבה בהפחתת סיבוכים, באישפוז קצר יותר ובתהליך החלמה מהיר יותר.
מסביר פרד קוסומוטו ממאיו קליניק, שהיה המנחה של סטיבן מיקלסן: אם לחולה אין מספיק ורידים במעטה החיצוני של הלב, או אם הורידים הם במיקום גרוע, אין באפשרותנו לתת מענה רפואי נאות. אם שיטתו של מיקלסן תמצא, לאחר מחקרים נוספים, כמתאימה לטיפול בבני אדם, נצליח להתגבר על בעיה קשה ביותר בפניה אנו עומדים כיום ובידינו פתרון שאינו מספק דיו.
מיקלסן וחבריו מתעתדים להמשיך במחקרם בשנה הבאה עם ציוד משופר שעל ייצורו הם עמלים כעת.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.