גיל אינו מחסום לטיפול בסרטן הערמונית

חוקרים ממרכז הסרטן במאיו קליניק מצאו כי ניתוח להסרת הערמונית הוא חלופה שבאה בחשבון גם עבור גברים בשנות ה- 80 לחייהם. ממצא זה נמצא בסתירה לאופן הטיפול המקובל בו נמנעים מטיפול בגברים בני מעל לשמונים רק בגלל גילם.
במחקר, שהתפרסם בכתב העת אורולוגיה, טוען החוקר הראשי דר מייקל ליבר כי התארכות תוחלת החיים והשיפור המתמשך בבריאותם של קשישים עם השיכלולים בביצוע ניתוחים בפולשנות מיזערית, מאפשרים לטפל בסרטן הערמונית בקרב קשישים בבטיחות וביעילות.
אגודת הסרטן האמריקאית מדווחת כי אחד מכל ששה גברים יאובחן במהלך חייו כלוקה בסרטן בערמונית. יש מבחר של חלופות טיפוליות לסוג סרטן זה, שמתפתח לאיטו, והן כוללות: טיפול הורמונלי, כימותרפיה, הקרנות וניתוח להסרת הגידול או להסרת הערמונית כולה. מקובל לבצע ניתוח להסרת הערמונית רק בקרב חולים שמשך חייהם המשוער גדול מ- 10 שנים.
צוות המחקר בחן את תיקיהם הרפואיים של 19 חולים בני מעל ל- 80 שנים שעברו ניתוח להסרת הערמונית ומצא שרק שלושה מהם מתו מסרטן הערמונית במהלך 10 שנים שלאחר הניתוח.
מסכם דר ליבר: הזדקנות הוא תהליך אישי. החלטות לגבי ביצוע ניתוח להסרת הערמונית צריכות להתבסס על מצב בריאותו של הקשיש ורצונו ולא סתם כך לפי גילו. ביצוע ניתוח שכזה בקרב קשישים בריאים יהיה בעל תוצאות מספקות.
עוד על ערמונית

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.