גוף האדם בנוי להתנגד נחרצות לנסיון לרדת במשקל

בכינוס בינלאומי, שנערך באוניברסיטת קווינסלנד באוסטרליה, בו נאספו מומחים מכל רחבי העולם בנושאי השמנת יתר, דיווח החוקר דר ניל קינג כי בגוף האדם קיימים מנגנונים חזקים נגד נסיון לרדת במשקל ומנגנונים חלשים ביותר למניעת השמנה.
דר קינג הציג בפני באי הכינוס ממצאים של שני מחקרים שבחנו תופעה הנקראת אפקט הפלטו (תופעה בה למרות צמצום הצריכה הקלורית והגברת פעילות גופנית לא יורדים במשקל).
תופעה זו ידועה היטב לעוסקים ביעוץ למרזים, וההמלצה המקובלת היא להאריך את משך הפעילות הגופנית או להגביר את עוצמתה. דר קינג מצא במחקריו כי אפקט הפלטו נשמר בגוף גם אם מאזן האנרגיה הוא שלילי (שורפים יותר קלוריות ממה שצורכים) לזמן ממושך.
במחקר הראשון השתתפו 30 גברים ונשים שלקו בהשמנת יתר. המשתתפים נטלו חלק בתוכנית אימון גופני מבוקרת במעבדה, חמש פעמים בשבוע במשך 12 שבועות.
במחקר השני בוצע מעקב אחר 200 גברים שמנים שנטלו חלק בתוכנית הרזיה שכללה אימון גופני ויעוץ תזונתי.
המאזן הקלורי השלילי נשמר בשתי הקבוצות, באופן עיקבי, לאורך כל המחקר, דבר שמבחינה תיאורטית אמור היה להוביל לירידה מתמשכת במשקל, אך בפועל נשמרה ירידה הדרגתית בשמונה השבועות הראשונים (ירידה ממוצעת של 3 קג) והחל מן השבוע השמיני עד לגמר המחקר התמתנה הירידה במשקל באופן ניכר (ירידה ממוצעת של 0.7 קג בלבד).
דר קינג סבור כי מנגנון הצריכה הקלורית שלנו מתוכנן להתמודד עם מצבי רעב ולכן הוא עמיד, עד גבול מסוים, מפני ירידה במשקל.
עוד על ירידה במשקל

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.