בעיות בשיווי משקל יכולות לנבא מחלת אלצהיימר

תיפקוד גופני לקוי הכולל: בעיות בשיווי משקל, ולחיצת יד רפה עלולים להיות סימנים מוקדמים למחלת אלצהיימר, כך נטען במחקר חדש.
חוקרים באוניברסיטת ושינגטון תרו אחר קשר בין יכולת גופנית לבין התפתחות עתידית של סוגי שיטיון (סניליות) כולל מחלת אלצהיימר בקרב 2288 קשישים מעל לגיל 65 שטרם ניצפתה בקרבם ירידה ביכולות התפיסתיות.
כל המשתתפים במחקר עברו בדיקות כושר גופני, שכללו הליכה, שיווי משקל ומבחני חוזק אחיזת חפצים. תוצאות הבדיקות דורגו בסולם מאפס עד 16.
ממצאי המחקר עולה כי אלה שתוצאתם היתה 10 או פחות היו מועדים הרבה יותר ללקות בשיטיון בהמשך חייהם בהשוואה לאלה שציונם היה גבוה מ-10. כל ירידה בסולם התוצאות הצביעה על התגברות הסיכון לפתח שיטיון.
הממצאים, שפורסמו בכתב העת לרפואה פנימית, עשויים להיות חשובים לשם אבחון מוקדם של שיטיון, מכיוון שהתסמינים הגופניים כמו בעיות בשיווי משקל מופיעים הרבה לפני שהבעיות התפיסתיות ניכרות לעין.
החוקר הראשי, דר אריק לרסן אומר כי ממצאי מחקרו מוסיפים ראיות למחקרים קודמים שהצביעו על התועלת שבפעילות גופנית למניעה או לעיכוב הבעיות התפיסתיות הכרוכות בגיל מתקדם.
הופתענו לגלות כי שינויים גופניים מקדימים את הירידה ביכולות החשיבה. אם ממצאינו יאוששו, עשוי מחקר זה לסייע בהסבר על הקשר בין פעילות גופנית לבין סיכון מופחת לשיטיון, ולחזק את הטענה כי פעילות גופנית המשפרת ומשמרת את תיפקודי הגוף יכולה להועיל לשיפור ולשימור היכולות התפיסתיות מסכם דר לרסן.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.