בוטוקס עשוי לסייע במלחמה בסרטן

ממחקר חדש עולה כי שימוש בבוטוקס, במקביל לטיפולים כימותרפיים והקרנות, יכול לסייע במלחמה בסרטן.
בוטוקס, שהוא טיפול קוסמטי המשמש, בדרך כלל, להחלקת קמטים, נמצא כבעל יכולת השמדה של תאי סרטן עמידים, בבדיקות שנערכו עם עכברי מעבדה.
פרופסור ברנרד גלז מאוניברסיטת לובין בבריסל הזריק בוטולינום נוירוטוקסין מסוג A (בוטוקס) לשני סוגים של גידולים סרטניים בעכברים. לאחר ההזרקה לגידולים הם נבחנו במשך שלושה ימים. צוות המחקר מצא כי קצב התפתחות הגידולים הואט באמצעות מניעת מעבר המסר העיצבי הממריץ את התפתחות הגידול.
פרופסור גלז אומר כי הטיפול בבוטוקס יכול לשמש כטיפול מקדים לשאר הטיפולים המקובלים בסרטן.
אומר פרופסור גלז: היפוקסיה (חוסר חמצן ברקמות הגוף) הוא הגורם לעמידות לטיפולי הקרנות והוא גם הסיבה המכרעת לתגובה חלשה לטיפול כימותרפי. הזרקת רעלן הבוטולינום יכולה להוביל למניעת התכווצות כלי הדם בגידול, לשפר את פעפוע חומרים וחמצן לגידול ולהגביר, עקב כך, את תגובת הגידול לטיפולים כימותרפיים והקרנות.
בוטולינום הוא רעלן המשתק את פעילות העצבים במקום בו הוא מוזרק. שיתוק הפעילות העיצבית בעור (במקרים של שימוש קוסמטי) מרפה את השרירים ומטשטשת את הקמטים. שיתוק פעילות עיצבית בגידול סרטני מרפה את שרירי כלי הדם בגידול, דבר הגורם להרחבתם ולמעבר מוגבר של חומרים (באמצעות זרם הדם) לכל חלקי הגידול.
מכיוון שלטיפול בבוטוקס לצרכים קוסמטיים יש מעט תופעות לוואי, מאמין צוות המחקר שניתן יהיה בקרוב לבצע מחקרים בבני אדם.
המינון שנבדק במחקר עם עכברי המעבדה היה בטווח המשמש לטיפול בבני אדם (לצרכים קוסמטיים), ויש לו את היכולת לסייע בהשמדת תאי סרטן מבלי לפגוע ברקמות הבריאות. מבחינה זו, אומר פרופסור גלז, הטיפול המוצע בבוטוקס עולה על הטיפול הכימותרפי המסב נזק גם לרקמות בריאות.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.