בדיקת דם חדשה תוכל לזהות יותר מקרים של התקף לב

מדענים בבריטניה פיתחו בדיקת דם חדשה שתוכל לסייע בזיהוי מספר רב יותר של מטופלים עם התקף לב.

כיום, מטופלים שמובהלים לבית החולים עם כאב בחזה עוברים בדיקת דם שמודדת רמות של חלבון שנקרא טרופונין, אשר משתחרר על-ידי תאים שניזוקו בשריר הלב במהלך התקף לב. מטופלים עם נזק קטן יחסית בלב אינם מתגלים בבדיקה זו ויכולים להחמיץ טיפולים בעלי פוטנציאל הצלחה.

מדענים באוניברסיטת אדינבורו שבסקוטלנד הראו שבדיקת דם רגישה יותר תוכל לסייע בזיהויים של מטופלים אלה כך שיקבלו את הטיפול ההולם.

במחקר, שהתפרסם בכתב העת של האגודה האמריקנית לרפואה, נטלו חלק יותר מ- 2,000 מטופלים עם חשד להתקף לב והבדיקה החדשה זיהתה התקפי לב בשליש יותר מטופלים מאשר הבדיקות שקדמו לה.

דר' ניקולאס מיילס, שהוביל את המחקר, אומר: "לרוע המזל, השימוש בסף אבחוני בלתי מעודכן של טרופונין ממשיך להיות נפוץ. אנו מספקים הוכחה משכנעת שאימוץ בדיקה רגישה יותר שמורידה את סף זיהוי נזקים לשריר הלב היא הולמת ומשפרת באופן ניכר את מצבם של מטופלים עם כאב בחזה שחשוד כהתקף לב".

מאגודת הלב הבריטית נמסר בתגובה: "הממצאים מבטיחים. בשנים האחרונות נעשה ברור שאנשים שסובלים מכאב בלב אך רק כמות קטנה של נזק נגרמה ללב, הם בעלי סיכון גבוה מאוד לעבור התקף לב גדול יותר ואולי קטלני אם לא יטופלו בהקדם. בדיקה זו תעזור לרופאים לזהות קבוצה פגיעה זו של מטופלים".
עוד על בדיקות מעבדה

23.3.2011

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …