בדיקה חדשה עשויה לסייע לגילוי מוקדם של מחלת לב

צוות חוקרים מהמרכז הרפואי באוניברסיטת דיוק בארהב מצא כי חומרי פסולת של תהליך חילוף החומרים המצויים בדם, יכולים להיות סמנים לבחינת בריאות מערכת כלי הדם, ובכך להשלים את המדדים המסורתיים כמו רמות כולסטרול וטריגליצרידים בדם.
סמנים אלה עשויים להיות יעילים כמערכות התראה מוקדמת למחלת העורקים הכליליים (עורקי הלב), ולאפשר לרופאים לנטר את המטופלים הזקוקים לטיפול מניעתי שיעצור את התפתחות המחלה והגעתה לשלבים מסוכנים.
זוהי הבדיקה הראשונה שפותחה לבחון טביעת אצבעות כימית של תהליכי חילוף חומרים ברמת התא כפי שהיא באה לביטוי בדם, אומרים החוקרים.
הצוות בחן את המצאותם של תוצרי לוואי לחילוף החומרים התאי בדם של נבדקים שבמשפחתם יש עבר של התפתחות מחלות לב בגיל צעיר. באמצעות התוצאות שהתקבלו בנו החוקרים פרופיל מטבולי (חילוף חומרים) של כל אחד מן הנבדקים. על בסיס פרופילים אלה עלה בידי החוקרים לזהות ולמדוד את הסיכון התורשתי להתפתחות מחלות לב.
דר סווטי שה שהובילה את המחקר, דיווחה על ממצאיו בכנס השנתי של אגודת הלב האמריקאית שנערך בבוסטון.
במחקר השתתפו 82 נבדקים מחמש משפחות מורחבות שבהן, לפחות שני קרובי משפחה מדרגה ראשונה, לקו במחלת לב בגיל צעיר (פחות מ- 51 בקרב גברים ופחות מ- 56 בקרב נשים). הצוות בחר להתמקד במשפחות אלה בגלל הסבירות הגבוהה שמחלות הלב בקרבן הן מולדות ולא נרכשות במהלך החיים.
מסכמת דר שה: מחקרנו מצביע על רכיב תורשתי מובהק בפרופיל המטבולי, ויותר מכך, שהשינוי בפרופיל המטבולי קודם להתפתחות מחלת הלב. עובדה זו תאפשר לנו לפתח שיטות טיפול כמו תרופות או שינויים באורח החיים שיעכבו או אף יעצרו את תהליך התפתחות המחלה.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.